Oletko valmis IPv6:ta varten?

Lisätty: 06.06.2011 - 10:05

omgipv6day.com/

Avainsanat: internet ipv6

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2011 - 14:42

Riippuu siitä mitä maksaa. Yleensä "rosvoavat" uutuuksista liikaa.
www.ficora.fi/index/palvelut.../ipv6.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2011 - 15:31

Tulee ilmeisesti väkisin emmekä (käyttäjät) edes huomaa mitään eroa.

IP-paketti on Internet-protokollan perusyksikkö. Kaikki Internetissä liikennöitävä tieto pakataan IP-paketteihin, joita Internetin reitittimet siirtelevät keskenään.
Lähde: fi.wikipedia.org/wiki/IP-paketti

Tärkein syy IPv6:n kehittämiseen oli nykyisin käytössä olevan IPv4-protokollan osoiteavaruuden pienuus. IPv4-osoitteiden loppumisesta on esitetty useita arvioita. Euroopassa IP-osoitteita hallinnoivan RIPEn vuonna 2007 esittämän arvion mukaan IPv4-osoiteavaruus loppuu vuoteen 2011 mennessä.[1]

IPv6:n uusia ominaisuuksia
IPv6:ssa on pyritty siihen, että tietoliikenneverkon perustehtävä - pakettien välittäminen päätelaitteelta toiselle – on mahdollisimman yksinkertainen. Ylimääräisistä tarkistussummien laskemisesta on luovuttu.

IPv6-sanastoa
IPv6:n yhteydessä on pyritty irtautumaan vanhasta ARPANET-verkon ajoilta periytyvästä sanastosta, kuten verkkoasemista (isäntäkone, host computer) ja yhdyskäytävistä (gateway). IPv6-verkossa on solmuja (node), solmu joka yhdistää verkkoja toisiinsa on nimeltään reititin (router).
Lähde: fi.wikipedia.org/wiki/IPv6

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 20:08

Aina valmis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 22:51

No katsellaan ja annetaan hätäisemmät tuon ensin ottaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2011 - 07:03

En ole ainakaan ensimmäisten käyttäjien joukossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 06.06.2011 - 14:47

Kyllä kyllä, no hätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2011 - 20:23

Ohoh,ilmeisesti tulossa sekä MACiin että IEn;mikäli jummarsin oikein...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 17:54

Tulee, jos on tullakseen. Ei sillä suurempaa vaikutusta ole näihin hommiin.