Kun minua ei tuo politiikka kiinnosta kuin rahapussissani jota minulla ei ole ollut 17 vuoteen.

Niin onko Presitentillä vielä viimekädessä oikeus määrätä hallitus suomessa. Kun("MEIDÄN") hallitus / presitentti rupeaa määräilemään meidän yhteistä lompsaammekin ? Onko muilla "Sitoutuneilla" samoja perhe poliitisiä ongelmia ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2011 - 15:53

Kekkonen sai määrätä hätätilahallituksen, kun maassa valtavat 60000 työtöntä, mutta nyt on asiat toisin.
Jos valtion rahapolitiikka kovin ahdistaa, niin rajat on auki myös ulospäin, ei vain sisään.

Perhepoliittiset ongelmat ratkotaan näyttämällä ovea, kuka ensin ehtii.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2011 - 16:06

Sinulla oli niin monta kysymystä tuossa kyssärissäsi. Mutta ehjään taskuun voi senttinsä laittaa, ei siihen lompsaa tarvita, taskusta saa rahansa nopeammin kiertoon. Itse tein 33 vuotisen työuran, ruumiillista työtä, ja 4 vuotta aikaa aloin lääkäreillä juoksemaan kun selkä kipuili, paita pois ja lääkäri katsoi hetken selkääni ja sain särkylääkereseptin ja verenpaineeseen pissatabletteja, kärvistelin ja maksoin yksityispuolella kalliit kuvaukset ja työnteko loppui siihen, vuosi saikkarilla ja sitten työkyvyttömyyseläkkeelle, selkärankani on pahoin kulunut, rinta-ja niskarangassani on enää selkäydinkanavaa jäljellä 50 %, odotan vaan koska alleni tulee ulosteet tai halvaannun sitten operoidaan, mikä oikein onkin kun selkäytimen lähelle puukon kanssa mennään. Mutta hauskinta on nyt se ,että pääsin kuntoutukseen tämän viikon maanantaina, takaisin lähetteet tuli kun kipuni alkoivat ja olin työelämässä, nyt eläkeläisenä pääsin ja maksaa 33 e vuorokaudessa tuolla Paimion sairaalassa, eläkeläisen " tili "kuntoutusajalta ei edes taskua tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 17:07

"Ei ole mulla euroja taskussa, mutta viis mä siitä välitän".Minä kuitenkin sanon, että kohdallani on nyt tuo
terveydenhoito yleisellä puolella mennyt kohtalaisesti eteenpäin ja tuloksiakin on syntynyt.
Asiat ovat vähän niinkuin miltä kantilta niitä katselee, Minä en ainakaan enään tarvitse itselleni kuin puhtaan paidan, hyvän hoidon ja jokapäiväisen toimeentuloni ja se on vielä piisannut.
Kyllä meistä huolta pidetään, kiitetään siitäkin vähästä mitä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 19:53

Samaa sanon kuin Sirkkaliisakin ja mitäs minä mitään 0€ päivärahalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 21:28

Ei kuule minullakaan rahapussia ole.Enkä sitä tarvitse. Sain kun kävin ajokortin ajamassa , sieltä annettiin kukkaro pikkurahoille.Annoin lapseni leikkeihin. Oli tärkeemmässä käytössä, milloin lusikalla hiekkaa piiloon ja kiviä.Joskus joitan pieniä käpyjä.
Enkä politiikastakaan kauhean innoissani ole. Toivon vaan että kaikilla olisi asunto ja toimeentulo.
Ollaan sen verran pohjoisessa että talvisin aika vaikeeta jos ei omaa asuntoa ole.Jos nämä puuttuu ei ole asiaa työmarkkinoillekkaan.Kyllä niillä konstit on monet määräiillä kansaa. Tekeevät uusia lajkeja sitä varten jos muuten ei onnistu.Tilanteitten mukaan lait syntyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 19:12

Sama juttu, raha ei tee ketään onnelliseksi. Se helpottaa vain hetkellisesti. Onnea tai rakkautta ei rahalla saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2011 - 23:20

Ei minuakaan kiinnosta, mutta sen olen joutunut pakostakin havainnut, ettei lompakkoa todellakaan tarvita, aina vain vähemmän jää mihinkään ylimääräiseen. Rahat menee jos ei mihinkään muuhun niin uusiin veroihin. Nythän ne taas tappelee alv:n korottamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 18:27

Minua kyllä kiinnostaa kovastikin yhteisten asioiden hoitaminen, jota politiikaksi kutsutaan. Itsehän sen määräämme ketkä ovat päättämässä minkälaista verotusta maamme kulloinkin suosii. Veropolitiikka määrää kuinka paljon ja kuinka oikeudenmukaisesti meitä verotetaan ja lopputulemana kuinka paljon meille jää käteen. Mitä verotustapaa kukin suosii riippuu siitä millä pallilla istuu ts. mistä tulosi muodostuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 17:37

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. Ellet itse ole mukana muut tekee päätökset sinunkin puolesta.