Miten saan kovat kantapäät kuntoon? Rasvaan ja on myös pakko raspata, mutta silti kovettumien "liikakasvu" on nopeaa ja toivotonta

Avainsanat: rasvaus ei yksin riitä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.10.2008 - 16:18

Ihon jatkuva raspaaminen ja kylvettäminen kannattaa lopettaa. Jatkuva raspaaminen kiihdyttää ihosolukon kasvua ja lisää uuden kovettuman syntymistä. Kylvyn jälkeen kosteasta ja pehmenneestä ihosta raspataan liikaa ja usein myös tervettä ihoa kovettuneen alueen vierestä. Ostin itselleni tuossa joitakin vuosia sitten 'jalkahoitokoneen', jossa mukana myös pieni pyörivä 'terä' (malli vähän kuin entinen nekkutikkari = kartio) ja tämän parempaa ostosta en ole ennen enkä sen jälkeen hankkinut (oli esittely sairaalassa silloin henkilökunnalle). Ohjeissa lukikin, että jalat hoidetaan (samoin kuin tässä puhuttu raspaus) ENNEN pesua/saunaa, tämä kone ei myöskään vahingoita tervettä ihoa jos siihen osuu. Aluksi kerran viikossa (tämä tmp) ja sen jälkeen harventaen noin 1kk välein hoito. Samoin yllä mainitut rasvaukset myös tässä ohjeena, mukana öljypullo, jossa tuoksu kuin valperin ohjees ja sitten juoksevaa rasvaa puteli, toinen, yöksi toinen päiväks (en muista täs ja nyt kumpi oli yöl tai päiväl). Suosittelen lämpimästi (jos tarviit, niin kaivan jostain tän masiinan tiedot). p.s. tämä käy myös diabeetikon jalkahoitoon erinomaisen hyvin.

Lisätty: 14.10.2008 - 18:10

Tässä linkki siihe laitteeseen, mut huomasin, et ei mitää yhteystietoja, tms, ja sit muistinkin, et sitä saakin vissiin vain tilata näistä esittelyistä (missä nyt sitten onkin ja millon, yleensä työpaikoilla)

www.finate.fi/alasivu/solis.htm

Yritän vielä löytää sen lasku/tilausjutskan (en enää tänään jaksa, sori), siinä on ainakin puh.nro, koska niitä rasvoja sun muita voi tilata sieltä lisää, jne.. uottelehan sie viel (toivotaan et löydän, siit on jo 3v vissii kun sen ostin)

Lisätty: 14.10.2008 - 19:34

Ny löysin, huh hah hei ja ... jos johki näist soitteloo nii saa tietoo ees jottain tuotteest (toivon ma) linkki olikin jot pääsi näihin tietoihin lykäsemmin eli: www.finate.fi

YHTEYSTIEDOT

TAMPERE (Pääkonttori)
Jaakonmäenkatu 7, 33560 Tampere
puh. (03) 2542 400
fax (03) 2542 450
e-mail: [email protected]
myyntipäällikkö Marjukka Wessman
GSM 044-284 8660

PÄÄKAUPUNKISEUTU
myyntipäällikkö Anneli Vornanen
GSM 0400-516 119
e-mail: [email protected]

ILMANPUHDISTUS JA IONISOINTI
Risto Vornanen
GSM 0400-743 119
e-mail: [email protected]

KOSKENKORVA
Havuselantie 2, 61330 Koskenkorva
puh. (06) 414 9822
fax (06) 414 9862

Lähteet:
kokemus, jalat kunnossa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2008 - 00:28

Öljyä vähintään illalla pari kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2008 - 04:38

itse olen kärsinyt monta vuotta samasta vaivasta, lopetin raspin käytön vuosi sitten ja karkealla kynsiharjalla harjaan suihkussa kantapääni ja laitan rasvaa aamulla ja illalla ja käytän oriflamen ns. rasvasukkia. ensin kantapäät tulivat pahemmiksi mutta 2kk päästä olivat hyvät. ei mulla ole 20 vuoteen ollut näin hyvät. se raspin käyttö tais pahentaa tilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2008 - 09:36

Mitä enemmän raspaat sitä enemmän saat tehdä sitä, kokeilepa pelkkää rasvausta iltaisin. Jos joudut raspailemaan niin tee se vain kerran viikossa. Kovettumat kantapäissä voivat johtua myös kengistäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2008 - 11:01

Samanlaisen vaivan sain hankittua Saharan vuosinani. Raaputtelut ja rupsuttelut ei siitä parantaneet, mutta sitten joku lääkäri määräsi käytettäväksi sellaisia öljyisiä 'alussukkia' (haisivat muuten eukalyptykselle) ja siitähän vaiva parani parissa kuukaudessa.

Noita rohtojen nimiä en enää muista, aikaa kulunut parikymmentä vuotta, mutta eiköhän jotain vastaavaa löytyisi kokeiltavaksi tänäkin päivänä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.10.2008 - 17:14

Hyviä ohjeita kaikki, kiitos paljon. "Jonin13" kerroit tuossa jostain jalkojenhoitokoneesta ja olisi todella mielenkiintoista tietää enemmän siitä. Jos mitenkään viitsisit kaivaa lähempiä tietoja siitä niin olisin kiitollinen. Tulen hulluksi tämän ongelmani kanssa ja olen valmis tekemään mitä vain, jos vain keinoja löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2008 - 21:51

rasvaa ja laittaa sukat yöksi jalkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2008 - 16:23

Kokeile tummelia, auttaa kuulema. Itse en ole vielä kokeillut, syytä kyllä olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.10.2008 - 23:40

Vitsit "jonin13", kuinka olitkaan nähnyt vaivaa!! Ihan tuhannesti kiitoksia!! Toivottavasti pääsen nopeasti hommaamaan kyseisen laitteen yms. Kaikille muille myös kiitokset hyvistä vinkeistä, enköhän pääse jyvälle nyt tässä oikeaoppisessa jalkojenhoidossa:)