Mikä kasvi ja mitä tästä voi valmistaa?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...6-13--Hvar

Lisätty: 02.06.2011 - 21:51

Kasvi on agaave ja kuuluu mehikasveihin. Aloe vera on vähän erilainen.

Lisätty: 10.06.2011 - 06:13

Hvarin saarella siitä tehdään kuitua josta lankaa ja siitä ihania pitsiliinoja.

Avainsanat: kasvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2011 - 23:47

Agavesta tehdään nektaria ja makeutusaineita.
www.allaboutagave.com/ Myös siitä tehdään tequilaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Hvarin saarella siitä tehdään kuitua josta lankaa ja nunnat virkkaavat ihania pitsiliinoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.06.2011 - 17:29

Eiköhän tuo ole Aloë vera
fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A...%A4keaaloe
www.foreverliving.se/fi/koti
www.google.fi/search?q=aloe+...=firefox-a

Lisätty: 02.06.2011 - 22:34

Anteeksi, sotkin muidenkin vastaajien ajatukset, alkoi sentään a:lla ;-)
tuolla on monia kuvia niistä en.wikipedia.org/wiki/Agave
Tunnetuin valmistusaine on tequila, mutta myös köysiä.
Agaaveja on varmaan yli 100 eri lajiketta
en.wikipedia.org/wiki/List_o...ve_species

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 17:53

Olisko Arno Kasvi Turuust, kaupungin puutarhuri..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 18:57

Aloe Vera, tuttu kasvi. Käytän säännöllisesti Aloe Veran tuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 19:49

Aloe Veraksi minäkin sitä katsoin aluksi, mutta en ole nähnyt luonnossa koskaan, vaan purkkikasvina. geelinä olen sitä nähnyt myytävänä ja ennenvanhaan se oli hyvin suosittu
lääkekasvi haavoihinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 20:24

Aloe Veraa haavoihin ja vaikka auringon polttamaan ihoon, Katkaise vain lehti ja valuttaa nestettä suoraan iholle. Saa muuten ihan meidän kukkakaupoista ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 20:34

Aloe vera, josta on tehty lukuisa joukko erilaisia rasvoja, geelejä ym, Rauhoittava vaikutus, ja taitaapa olla aineosana myös Lapin miehen Ohvissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 20:57

Aloe vera lienee kotoisin Sudanin alueelta mutta menestyy suhteellisen yleisenä kuivilla ja suhteellisen lämpöisillä alueilla.

Sitä myös viljellään runsaasti erilaisten luontaislääkeiden raakaineeksi ja siitä saatavia uutteita voidaan käyttää esimerkiksi jäkiruokien hyytelöintiin ... mm

ps. siellä Kroatian kuivilla rinteillä aika yleinen

Lisätty: 03.06.2011 - 10:56

kyllä nyt hävettää, ihan kuin en agaavea tuntisi ja myös tequilqq lipittänyt, komeimmat niistä lienen nähnyt Madeiralla ...

- noin siinä käy kun minuutin visiitillä hosuu vastauksia -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 21:53

Aloa Veraa näyttää olevan..Tänään vasta otin jalkakylvyn..minne lorautin Aloa Veraa,teki todella virkistävän olon jaloille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2011 - 22:49

Kerroitkin jälleen itse mikä se on. Luusisi tuostakin tehtävän jotain terveysrasvoja ja juomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 23:05

Viinaa ,siirappia,köysiä ,riippumattoja.nektareita,siitä valmistetaan aika paljon kaikkia.Onhan kyseessä iso kasvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 19:40

Aloe Veraa lentokoneesta olen ostanut tuota 98% Aloeveraa geelinä käy ihon polttamiseen niin auringosta kuin muihinkin palovammoihin ja hyttysen ym pistoihin on oikea lääke voide suosittelen tuhannesti tätä geeliä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 18:39

Aloeta se muistuttaa, mutten ole varma.