Nyt Lettupinokin sai takuu eläkeen jipii !!!!!!!!!!!!!!

Sain eläkeeseni 47€ korotuksen hienoa Jipiii.
Viikon päästä tuli kirje, te ette ole enää oikeutettu 98€ asumistukeen.
Muijani( HUOM ! tänään 17 vuotta) haki omaishoitajaksi minulle 350€ - 28 %.
Tuli ilmoitus hänelle että lesken eläkeenne lakkaa 198€ asumistukenne lakkaa 98€.
Niin V...taa että en viitsi laskea mitä hävittiin. Kyllä tämä yhteiskunta on niin HANURISTA.
Kyllä siellä eduskunnassa huudetaa kitarisat levällään ja näin niissä aina käy.

Lähetetty Kauko Tuupaiselle myös. www.tuupainen.net/esittely/

Avainsanat: hanurista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 11:28

Näinhän se yhteiskunta pitää huolen, ettei vahingossakaan saatais yhtään senttikään liikaa. Yritä jaksella ja aurinkoista päivänjatkoa !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 11:36

Niinhän se on Lettupino ollut jo kautta aikain, että köyhät kyykkyyn vaikka väkisin. Kansan rikkain ja hyvätuloisin osa on aina jättänyt yhteiskuntamme maksajiksi heikoimmassa asemassa olevat ajamalla omat etunsa läpi eduskunnassa keinoja kaihtamatta. Jos köyhä saa jotain niin se otetaan toisaalla pois ja mieluiten moninkertaisesti saantisummaan verrattuna. Ette te sen muijanne kanssa ole mitään poikkeustapauksia, valitettavasti. Olisi kirveellä töitä.. ja paljon..
Muuten.. luinko oikein? Muijasi 17v. ? Ompas nuori jos tuo pitää paikkaansa, muttta sanotaanhan sitä, että rakkaus ei katso ikää, jotenka onnee elämäänne vaikka se välillä potkiikin päähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 13:25

Tätä asiaa pitäisi pohtia myös siltä kantilta, että miksi kaikki on niin kallista, että pienimmillä tuloilla ei varsinaisesti juhlita.
Yleislakko nosti palkat kaksinkertaiseksi, samoin hinnat, mutta miten kävi eläkkeiden?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 14:05

Sitävartenhan niitä ihmisille luvataan jostain pois tetenkin.Kukaan ei ole saanut tuota takuueläkettä sille,i etteikö olisi poistettu jotain.Ihmiset on yhteiskunnan pelinappuloita.Siitä yhteiskunta nauttii ja on onnellinen.Muuten niiltä loppuisi työt josta maksetaan kunnon palkka.Pienipalkkaisiin verrattuna 1200 kk -verot ja muut maksut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 16:53

Toinen antaa ja toinen ottaa näinhän tuo on..
Nytkin haluavat lapsilisät verolle että tällaista täällä Suomen maassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 23:24

Näinhän se usein menee, jos jostain saat 50 euroa lisää, niin jostain muista avustussummista vähennetään 100 euroa. Pitäisi saada etukäteen selville mitä kannattaa anoa tai ottaa vastaan. Sekin on joskus mahdollista etukäteen selvittää, mutta jo saatua lisää voi olla vaikea peruutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 23:27

Se Kätäisen kehuma "takuueläke" oli vain kansan hämäämistä. Koska se toimii juuri noin, että se vaikuttaa muihin saataviin tukiin. Mikä voisi olla oikeinkin ja vähentää eri luukuilta kerjäämistä, mutta nyt se ilmeisesti ei toimi oikeudenmukaisesti.
Yleensä takuueläkettä saaneet ovat lopuksi vain menettäneet muita tukia ja se ilmeisesti oli koko jujun tarkoituskin.
Se oli vain silloisiin poliittisiin lehmänkauppoihin leivottu miina, johon vastapuoli lankesi tyhmyyttään. Olikohan se perintövero vai mikä, silloin toisessa korissa ?
Voikohan siitä takuueläkkeestä kieltäytyä ? silloin kun sen vaikutus on tuollainen.
Pitäisi osata laskea etukäteen kaikki nuo vaikutukset, mutta kuka hallitsee tuon loputtoman byrokratian hetteikön ? eivät edes virkailijat.
Mutta miksi me emme ala vaatimaan sitä, että ennen lopullista päätöstä virkailijoiden on annettava kirjallinen laskelma, josta selviää lopullinen vaikutus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 18:43

tulin surulliseksi tarinastasi, näin käy monen muun kanssa.
Niitä kun ei osaa aina edeltäpäin laskea minnepäin se vaaka heilahtaa kun jonkun tuen saa.
Kyllä ne niin on laskettu, että ei siinä pieni ihminen rikastumaan pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2011 - 22:10

Koettelee vaan ei hylkää, ja vain 17 v. emäntä - jotain hyvääkin siis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 05:32

Monet sosiaalietuudet ovat päin p.... , ei tuo teillä ainakaan oikein mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 10:02

Huijausta oli tuo koko takuueläkehomma. Muut tukien laskemiset aiheuttivat huonomman toimeentulon. Ja hanuri soi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 12:39

Mikähän mahtaa olla takuueläke, eikö sitä vasta jotkut puolueet "mainostaneet" vaalipuheissaan eli ei ole vielä edes voimassa?
Joka tapauksessa olen pahoillani tilanteestasi.