Mistä tulee tuo haituva?

Voikukat kukkii vielä täysiään,mutta ilma on sakeana samman kaltaisesta haituvasta,kun voikukasta lähtee sen kukittua.Mistä kukasta se mahtaa olla,tai puusta.

Lisätty: 31.05.2011 - 19:01

Nyt se selvisi,että se haituva tulee pajupuista joita on tuolla toisellapuolella taloamme.

Avainsanat: haituvat harmina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2011 - 08:38

Olisiko tuo harmi pajun haituvaa. Haituvia ilmassa pitkin kesää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2011 - 10:14

Poppeli on vielä pahempi pöllyttäjä. Ne voivat tulla hyvinkin kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 10:24

Haituvia on ollut, täytyy myöntää ja tuolta ne on jostain naamalle lentäneet? Itse olen siitä lähtien kun haituvia naamaani ilmestyi, pitänyt jonkinlaista parrantynkää naamalla. Tosin naaman karvoitus on ollut sen verran rivakkaa, että taisin jo keskarin puolivälissä alkaa yleensäottaen omaamaan viiksiä ja parrantynkää. Pidin viiksiä ja leukapartaa hyvän aikaa, kunnes intti katkaisi valitettavasti kasvatuksen.

Intin jälkeen olen koeajanut hieman leveämpää leukapartaa ja yhdistänyt siihen taas viiksiäkin. En vieläkään halua itse kasvattaa pallopartaa, vaan enemmänkin tällaista suomalaisen hevarin perinteistä viiksipartaa.

Harmaata tuhkaa
surun haituvaa
tuuli vihmoo

Hiipuva hiillos
sammuva loiste
sisintä paleltaa ilman partaa....

Herkkää, kuin Eino Leino......

Lähteet:
Omasta naamasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 11:20

Olisin kyllä luullut, että ois voikukan haituvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 11:53

Kyllä on tuo haituva ainakin puista lähtöisin täällä kaupungissa on tullut huomattua..

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 31.05.2011 - 14:54

Olisin veikannut voikukkia. Ainakin hiekkalaatikkomme on niiden haituvia täynnänsä. Toivottavasti eivät idä sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 18:11

Kyllä minäkin voikukkaa veikkaan ja joku puulajikin on aika riesa haituvien suhteen, mutta vasta etelässä,
ei ainakaan Keski-suomessa vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 19:59

useampikin puulaji aiheuttaa näitä 'lumipyryjä' tähän aikaan vuodesta, meillä on haapa parhaassa sesongissa tänään ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 23:08

Kyllä meilläpäin on haituvat voikukan haituvia mitä leijilee ilmassa..Olen yrittänyt omalta pihalta katkaista haituvat pois..eli kukkineet voikukat...niin ei pääse niin pahasti siementämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 19:49

Tein minä pillin pajupuusta.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2011 - 21:34

Tonttimme reunalla on pajuja, niistä ainakin lähtee haituvia.