Juhannuksena ei tarvitse palella, oletko kotimaassa vai ulkomailla?

Yöttömänä yönä ei tarvitse palella, osoittavat Ilmatieteen laitoksen tilastot.

Nyt napsut juhannus suunnitelmien tekoon.

Avainsanat: juhannus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2011 - 09:03

Taitaapa jäädä yhteen kertaan, jolloin olisin ollut Jussina ulkomailla. Menemme perinteisesti mökille, jos tätä 10-vuoden mökkiriehaa voi jo perinteeksi kutsua. Muutaman Jussin olen viettänyt kaupungissa; täällä on muuten tosi nastaa, sillä kaupunki on totaalisen tyhjä. Ja venekesinä Jussit vietettiin jossain saaressa. Kyllä Juhannus on kiva juhla!

JUHANNUS

Minä avaan syömeni selälleen
ja annan päivän paistaa,
minä tahdon kylpeä joka veen
ja joka marjan maistaa.

Minun mielessäni on juhannus
ja juhla ja mittumaari,
ja jos minä illoin itkenkin,
niin siellä on sateenkaari.
Eino Leino

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2011 - 06:41

juhannukseen vielä aikaa, ei ole suunnitelmia juhannuksen suhteen. oletettavasti sen kotimaassa vietän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 06:56

Täytyy tulla tarkistamaan pitääkö väite paikkansa. ;-D
Onneksi on toppatakki varastossa, jos vilu yllättää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 07:43

Juhannuksen vietän koti-Suomessa ja jo perinteeksi muodostunut käytäntö on viettää tämä keskikesän juhla Valamon luostarissa, sieltä käsin vierailu Lintulan luostarissa. Viikko juhannuksen jälkeen sitten lomareissulla Makedoniaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 08:59

Mökkimaisemissa majailemme,
luonnon rauhaa me katselemme.

Lippuhan salkoon me laitetaan,
rantasaunassa myös vihdotaan.

Pihakoivusta on tehty vasta,
siitä en lakkaa nauttimasta.

Ehkä meillä on kokko pieni,
silloin rantaan käykin tieni.

Jussihan luoksemme tullut on,
keskikesä ja juhlakin verraton.

Mitähän tekee myös pappa muuta,
rakkaalle mammalle suikkaa suuta.

Niinhän se kulkee juhannus tuo,
mielessäni kauniit muistot nuo.

Unohda mä koskaan en,
jusseja nuoruusvuosien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 09:25

Minä olen juhannuksen kotona mieheni kanssa, on tosi hiljaista tässä kaupunginosassa kun naapurit ovat mökillään tai muuten pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 10:36

Mihinkä sitä lähtisi ja löytäisi hyvä tanssilavan, joka olisi järvenrannalla.Olen sitä itsekseni miettinyt.
Joten kauniissa suvi Suomessahan sitä yötöntä yötä katsellaan., poiiketaan pusikkoon välillä tai heinälatoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 10:39

Nyt ainakin toppis ihan asiallinen,todennäköisesti kotimaassa,sillä juhannukseksi kotiin duunista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 14:17

Kyllä se perinteisesti mökkijussina menee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 17:47

Juhannus kotona oleilen, lomasta nauttien ja juhannuksen jälkeen reissuun lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 18:49

Todennäköisesti minulla on työjuhannus joten ei sen suurempia suunnitelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 20:53

Juhannus tulee vietettyä kotona joten ei säästä huolta vaika sataisi..
Lapsenlikkana tulee oltua koko juhannus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 22:28

Ulkopaikkakunnalla olen. Hienoahan se olisi jos olisi lämmintä. Viime jussina sää oli muuttuvaa lajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 23:46

luultavimmin kotimeressä, eipä varmaankaan tarvitse hikoilla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2011 - 09:54

Kotimaassa, omassa rannassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 17:20

Juhannusaattona on siskoni tuhkan ripottelu Pihlajaveden Paadenlahden aaltoihin ja hartaushetki myös.
Kotimökin rannassa. Sen jälkeen menen Ison-Kirjan Juhannusjuhlille, Säävaraus.
Olen siis kotikonnuilla aivan varmasti. Suren, iloitsen ja elän elämääni eteenpäin kuin ennenkin.