Kuinka parantaa kuntoa?

Tarkoitus olisi parantaa kuntoa. Tällä hetkellä coopperis menee 3000m.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2011 - 21:31

riippuen siitä minkä ikäinen (ja kuinka rehellinen) olet tuo cooperin tulos ketoo että olet sellaisessa kunnossa jolla pärjäilee jo hyvin jos ei ihan erinomaisesti (kohtuus kaikessa)

fi.wikipedia.org/wiki/Cooperin_testi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2011 - 21:32

kuntoa kohennetaan nostamalla hapenottokykyä.
ikääsi en tiedä, kysäise personal traineriltasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 23:48

Minua ärsyttää tuollaiset henkilökohtaiset trainerit. On yli 50 vuoden takaa kaksi SM-mitalia kaapissa. Itsekseni harjoittelin meni vielä armeijassa 15km:n pikamarssi täysvarustus päällä, kumisaappaat jalassa, alle tunnin ja tuli voitosta viikko kuntoisuuslomaa. Cooperin testiä en muista koskaan juosseeni. Urheilukentällä paras 1000m:n kilpailutulos 17v. oli 2.50 ja kymmenykset päälle. Kunto tuli metsätöistä isäukon kera justeerilla tukkipuita savotassa kaataessa ja aiemmin kansakoulumatkat juosten tai hiihtäen. Ei ollut koulukyytejä.
Nyt asbestosis (työstä saaduilla) keuhkoilla hengästyy postilaatikolla käydessä (150m).
Naapurini oli viimeinen suomalainen 50 km hiihdon Olympiavoittaja. (Squaw Valley 1960).

Lisätty: 29.05.2011 - 06:55

pappa4 on oppinut jo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:20

Kyllä tuolla kunnolla jo pärjäät, hieno saavutus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:47

Lapin matkailijan Cooperin testi on.

Kaksitoista minuuttia ilman napanteria.

Kannattaa kokeilla.

Juoksu ja tanssi on turhaa pyörimista hyvän tavaran ympärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 09:15

Katso Forrest Gump, sieltä saat vastauksen tähänkin kysymykseen.

Johan Pappa taas vitsin murjaisi XD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 11:00

Papalla on sana aina hallussa. Mutta kunto kohoo kun ei sisällä istu. Oma tahto siihenkin tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 17:30

Juokse, kävele, ui, pyöräile, käy pelaamassa pallopelejä jne. Niin, että liikuntakertoja tulisi viikossa 3-5, sellaisia jossa sinulle tulee hiki ja jossa hengästyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 20:38

Joukse ja kävele ja miten olis kuntosali...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 22:24

Liikunta ja punttisali. Tuloksia tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2011 - 10:03

Liikuntaa monipuolisesti. Tuo cooperin testin tulos kertoo sinun olevan jo hyvässä kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 17:06

Lehdet ovat liikunta ja ruokaohjeita täynnä. On aivan valinnanvaraa, mikä sopii kenellekin.