Zyban

Kyselin tuossa aiemmin Zybanista. Selvennyksenä että lääkehän auttaa tupakoinnin lopettamisessa. Lääkkeellä on saatu tosi hyviä tuloksia. En vain ymmärrä miksi Suomessa ei tuota asiaa tueta ja siten olisi järkihinnalla saatavissa. Tottakai tuodaan sallituissa rajoissa. Kiitos vastauksista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2011 - 10:35

Meillä työnantaja tuki tupakoinnin lopettavia mm. hankkimalla edullisesti Nicorettea. Onhan se hyvä, että ihmiset haluavat elää terveellisesti ja siten säästää kansantalouden varoja tulevaisuudessa. Tämä katsottaneen kuitenkin lääkkeeksi, jota otetaan ns. itseaiheutettuun vaivaan. Kuten Papiti totesi: korvattavia lääkkeitä karsitaan jatkuvasti. Ja niitä reikiä valtiontaloudessa näyttää riittävän. Mielenkiinnolla seuraan hallitusneuvottelun uutisia ja sitä missä suossa tässä päivittäin velkaantuvassa maassamme elellään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2011 - 10:25

Ainakin jotkut työnantajat tukevat.
Yksi firma kustansi hypnoositerapian siihen tarkoitukseen. Valtiolla on muitakin rahanreikiä, kun korvattavia lääkkeitä karsitaan jatkuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 10:43

Moni tuttavani lopetti tukapanpolttamsien kyseisellä lääkkeellä. Olivat about puoli vuotta polttamatta ja aloittivat polttamisen uudelleen. Toivottavasti saat itse tupakoinnin lopullisesti lopetettua, kaikki näemmä ei pysty siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 10:44

Tiedän pari työnantajaa, jotka tukevat lopettamista Zybanin tai Champixin avulla. Toinen työnantaja kustantaa 12 viikon kuurin kokonaan, toinen maksamalla puolet kuurista. Tuki tulee vain kerran samalle henkilölle. Kallishan tuo lääke on, kun sen kerralla maksaa, mutta enpä ole ilmaisia savukkeitakaan nähnyt vielä.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 11:53

Tupakointi on yksi niitä juttuja, joita on tosi vaikea lopettaa. Tsemppiä ja itsekuria siihen hommaan toivotan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:26

Väittävät, että yksi tupakka vastaa kymmentä appelsiinia piristysvaikutukseltaan.
Uskon sen olevan totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 11:49

yli 10v sitten lopetin tupakoinnin, en tarvinnut mitään korvikkeita enkä pillereitä tai laastareita, eikä lisäkilojakaan tullut.
pari viikkoa sitten olin kekkereissä jossa aikuinen mies onnellisena imeskeli Green Smoke-inhalaattoria, tupakankorviketta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 22:04

Samaa olen pohtinut joskus itsekin kun muutama vuosi sitten lopetin tupakoinnin. Hiton kalliita ovat kaikki siihen liittyvät apuvoimat. Luulisi että tuollaiset tuotteet, jotka auttavat pääsemään paheesta, olisi kaikkien rahapussille sopivan hintaisia. Tai jopa että Kela korvaisi - mutta tuosta ei auta untakaan nähdä, että se vastaantulisi tässä tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 16:47

Olen onnellinen kun en ole koskaan päässyt tupakan himoon mukaan. Jos muuta pahetta, niin
kuitenkin tupakka on se hyve, missä en ole ryvettynyt.