voiko yliopistoon hakea usealle alalle samana vuonna. eli useisiin pääsykokeisiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2011 - 21:12

Kannattaa ottaa yksi pääsuunta, johon pyrkii ja valmistautuu tosissaan. Jos siihen on pääsykoemateriaali, niin keskittyy sen opiskelemiseen. Rinnalle voi ottaa varasuunnitelmaksi muita yliopistoja tai aloja, mutta ei kannata lukea samana keväänä monen eri alan pääsykoekirjoja. Varavaihtoehdoksi on hyvä sellainen ala, jonka pääsykokeeseen ei voi ennalta valmistautua. Yliopistohaussa voi hakea enintään yhdeksään paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 10:51

Nykyään on melkein niin että on pakko osallistua myös valmentaville kursseille jos tosissaan jotain alaa havittelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 10:54

Itse pistäisi ainakin pariin paikkaan jotta onnistuisi, paras ja toisiksi paras vaihtoehto...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 11:13

Kyllä minä keskittyisin yhteen aineeseen ja joltain muulta alalta varalle toinen aine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 21:38

Ainahan voi..mutta parempi keskittyä yhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2011 - 22:12

Miksei voisi. Onhan silloin suurempi mahdollisuus saada opiskelupaikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 04:50

Jos oikein kovin hakee, niin etsivä tiensä löytää.