Joko uudet perunat ovat saapuneet kauppoihinne?

Mikä on parasta uusien perunoiden kanssa?

Avainsanat: uudet perunat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 18:32

Meillekin on tullut ruattalaisii pottui ja eilen niitä söimme sillin, savukalojen yms. kanssa, kun oli oikein kunnon lounas vieraineen päivineen. Vetisiä ovat naapurimaan potut. Smetanasilli ja kylmä kermaviilikastike sopii niille hyvin. Omasta pellosta nostetut ensimmäiset uudet perunat maistellaan aluksi voin/oivariinin kanssa....sitten mölökäytyksen kanssa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 17:49

Ruotsalaisia uusia perunoita olen ostanut muutaman kerran, ihan olivat hyvän makuisia. Toki haluaisin mieluimmin luomuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 18:32

En ole vielä huomannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 19:47

Ulkolaista varhaisperunaa on ollut, minä odottelen vielä kotimaista satoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 20:25

Ovat tulleet sekä ruotsalaiset, että suomalaiset. Hyviä olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 21:18

On tullut, mutta en ole vielä ostanut. Parasta on voi tai kananmunalla ja sipulilla höystetty valkokastike.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2011 - 23:15

Ulkolaisia ollut jo kauan. Voi, silli ja tilli - nam.
Usein teen niinkin että lohkon perunaa sekä ruisleipää syvälle lautaselle, reilu voinokare päälle ja hieman suolaa. Ja maitoa vielä reilusti, niin on nopea pikasoppa valmis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 07:35

Voihan pottu. Viikonloppuna syötiin ja kyllä olivat hyviä. Sillit höysteenä ja silmät turvoksissa. Pika herkkuun ei tarvita kuin uusia pottuja , voita ja sipulinvarsia silputtuna tai ruohospulisilppua sekä ripaus sormisuolaa. nam nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 08:42

Ruotsalaisia uusia pottuja olemme syöneet ja todella maistuvia olivatkin. Parasta niiden kanssa on silli ja tilli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 08:59

On tullut mutta en vielä ostanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 10:15

Ainakin kuukauden ajan on uusia perunoita ollut myynnissä, viikottain olen niitä ostanut. Silliä ei meillä syödä, koska ei pidetä mistään suolaisesta. Uudet perunat tarjotaan ihan normaalisti lisäkkeenä.
Ruotsalaiset perunat ova hyviä, tulevat Etelä-Ruotsista. Keitän perunat aina kerroskattilassa, samoin kaikki juurekset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 18:53

Ruotsalaisia uusia pottuja syötiin tiistaina kera voin, sillin, uuden sipulin ja kananmunan. Hyvää oli :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 21:49

Ruotsalaisia uusiperunoita on kaupoissa ollut..mutta en ole ostanut.