Onko joku kiinnostunut korvasienistä.Keräätkö yleensä niitä ja valmistatko keittoa.

Nyt käsillä sellainen aika. Näin isoja komeita korvasieniä en vielä keränyt.Mutta hyvä sato tulee.
Niitä täytyy huolellisesti valmistaa ettei saa myrkytystä. Itse keitä laakeassa isossa kattilassa,5lvettä 1lsieniä 10 min kiehua ja painelen.Huuhtelen ja uudestaan sama vielä.Sitten vasta laitan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 12:21

Korvasienet keitän / ryöppään kolmeen kertaan.sitten makoisan kastikkeen teen :) En kuitenkaan syö niitä kuin kolmisen kertaa vuodessa, vaikka hyviä ovatkin.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Ollaan huolellisia ryöppäyksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 11:54

En kerää korvasieniä mutta hakkuuaukealla näin muutaman komean yksilön viikonloppuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 12:00

Ei ole vastaan kävellyt,tuskin keräisin,taitaa olla vaivalloista keitellä ja huuhdella moneen otteeseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 12:17

En uskalla ottaa riskiä. Suolasienistä tykkään ja kyllä kanttarelli soossi on hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 12:53

En keräile sieniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 12:55

Kuinkahan mones kysymys jo tästä samasta.... oma vastaukseni on se etten kerää korvasieniä, meillä ei niitä käytetä lainkaan. Valmistaminen eli monet ryöppäykset pistävät vastaan.... ja saattaa jäädä myrkkyä sittenkin. Muita sieniä kyllä käytän ja myös poimin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 14:21

Tuo no sieni mitä en uskalla kerätä, myrkyllinen ja en oikein taitooni siinä tapauksessa luota jotta sainsin myrkyn pois..
Siispä tulee ostettua ruokaa jossa tuo on jo valmiina... myrkyttömänä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 17:07

Voi kun löytäisikin. Nami, nami sieni ryöpättynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 17:34

En ole kerännyt koskaan, niin myrkkypelkoinen olen ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 17:48

Korvasienet ovat yksi herkullisimmista metsän antimista. Harmi vaan, että löytäminen onkin sitten toinen juttu. Lähdemme perjantaina mökille, katsotaan kävisikö etsijöille tuuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 18:08

En korvasieniä kerää, ne ovat minulle täysin vieras käsite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 19:30

korvasienimuhennosta ja keittoa olen tehnyt. mutta senverran olen ennakkoluuloinen että ryöppään kolmeen kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 19:50

Pysyn tässä vastauksessa vieläkin; www.napsu.fi/vastaukset/kysy...203#297269

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2011 - 23:09

Ei kuulu minun sienikoppaani sellainen sieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 21:52

En ole minäkään korvasieniä kerännyt.