Miltä nyt puutarhassasi, parvekkeella, ikkunalaudalla , ikkunasta näyttää?

Luonto puhjennut kukkaan ja rikkaruohoihin. Voikukat valtaa tilaa. Kielot parhaimmillaan. Linnut, siilit ja muut eläimet pesäpuuhissaan, linnut aurassaan matkaavat kesälaitumille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 10:37

Kevät on edennyt kesän kynnykselle, mutta hyvin kylmältä ja kolealta tuntuu.
Minun parvekkeeni on koristeltu värikkäin muovikukkasin ja ne näyttävät ihan kauniilta
kun taustalla on metsän vehreys. Myös erilaisia pikku esineitä olen vienyt parvekeelleni.
Oikeat kukkaset syrjäytin, koska minun parvekeeleeni on hankala kynnys ja on kulku vähäsen vaikeaa,
niin aitojen kukkien kastelu olisi työläs homma. Kerran kaaduin siinä ja en tahdo toista kertaa sitä keikkaa
ottaa. Luontohan on nyt kauneimmillaan ja koristautuu joka päivä yhä enemmän ja enemmän meitä
ilahduttamaan. Näkymät toisella sanallakin ovat kauniita. Minulla pilkottaa Keurusselän Tarhianlahti
puiden välitse parvekeelleni. Aivan onkimaan en ulotu.

Kysyjän kommentti

sirkkaliisa kuvannut on ihanat näkymät . Eikä aina tarvitse ollakkaan pyllypystyssä pihalla, vaan saa luonnon kauneuden ihanittekseen ja nauttii myös siitä. Kauniita katseluhetkiä lisää !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 08:27

Juuri nyt näyttää hieman pilviseltä ja sateiselta. Pihanurmi kiihdyttää kasvuaan, vaikka sen juuri sunnuntaina leikkasin. Tunnin työ tuo ruhonleikkuu meillä. Ei siksi, että olisi iso piha, vaan siksi kun vaimo on ahkerasti istuttanut kaikenmaailman kasveja ja puita. Eli joutuu kiertelemään ja kaartelemaan. No joo onhan ne kivan näköisiä. Pihakoivujen lehdet ovat jo lähes täydessä mitassaan. Läheisen rastasyhdyskunnan linnut vierailevat pihallamme ahkerasti. Talitiainen (?) on tekemässä/tehnyt pesänsä linnunpönttöön aikaisempien vuosien tapaan. Onkohan sama pariskunta? Siiliä en ole pihallamme nähnyt. Ehkä hyvä niin, koska vieressä kulkee suhteellisen vilkasliikenteinen tie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 08:31

Täytyy nyt iahan kehua kukkaloistoa parvekkeellani ,siellä kukkii petuniat monessa erivärissä.Voikukat ovat monelle riesoja,mutta minusta yksi kauneimmista luonnonkukista vihreällä nurmella.Lähimetsässäni kukkii kielot ja ,kun sää poutautuu lähden niitä keräämään maljakkoon,laitan maljakon parvekkeen pöydälle,kun sisätiloissa en niitä voi pitää saan niiden huumaavasta tuoksusta päänsärkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 08:31

vielä toistaiseksi parvekkeella pelargoniat ja orvokit , auringonkukan ja hajuherneen plantut kukoistavat. muurikello herää elämään pikkuhiljaa talven jälkeen.
puutarha aika ankean näköinen risukko vielä siihen saakka kunnes myllerrän senkin kukoistukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 08:42

Kauniilta näyttää, pihallani kukoistaa monet kukkaset, ja nurmikko on kauniin vihreä ja pensaat sekä puut, kauneinta aikaa on tämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 09:21

Vihreältä näyttää. parvekkeen amppeleissa kurrkua, tomaattia ja mansikaa, laatikoissa ei vielä mitään. Ulkoportailla orvokkeja, terassilla vain kalusteet ja tyhjät kukkaruukut. Vielä en ole kovin kesäkukkia ostellut, nurmikolta sai voikukat kyytiä, kun päräytin ruohonleikkurin käyntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 09:30

Kukkalaatikot ammottavat edelleen parvekkeellani tyhjyyttään, vielä en ole laittanut kesäkukkasia, laitan kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 09:35

Olen juuri tänään Hangossa. Täällä on kesä vähän viiveellä muuhun maahan verrattuna. Puiden lehdet eivät ole vielä samalla tavalla auenneet kuin sisämaassa. Ilmakin tuntuu ielä viileämmältä tuulen ja kylmän meriveden ansiosta. Ja kun tuulee, niin se osuu aina siihen, missä satut olemaan. Mutta muuten täälläkin on erittäin kaunista. Eilen kuulin satakielen laulavan Itäsataman pienessä metsikössä.
Kesällä tulen taas uudelleen tänne "Pohjolan Pikku-Pariisiin", silloin voi jo istuskella merenrannan terasseilla siemaillen jotain juhlajuomaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 10:10

Kauniiltapa hyvinkin, sillä saimme eilen päätökseen takapihamme myllerrystyöt eli jo ränsähtäneiksi menneiden kukkapenkkien lähes totaalisen hävityksen ja luonnonkivien tuonnin niiden tilalle. Nurmikkokin käytiin leikkaamassa eilen jotenka sekään ei puske tällä erää rikkakasveja. Juhannusruusumme alle levittäytyneet keto-orvokit kukkivat mitä kauneimmin, samoin pihan laitamille istuttamamme tuomet. Parvekeruukuissa olevat belakuut voivat nekin hyvin, samoin kolmeen ukkokoultani nikkaroimaan ja läheisiin koivuihin kiinnittämiinsä pönttöihin pesiytyneet linnut. Näkymät joita ikkunoistamme saamme katsella ovat siis yhdellä sanalla kuvaten : kauniita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 10:41

3 kukkaa ikkunalla keittiössä, parveke vielä tyhjä ei tarpeeksi vielä lämpöä, meillä ei parvekkeelle esim aurinko paista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 10:46

Pihapenkissä tulppaaneita eri punaisen sävyinä,liljat alkavat kukintansa kohta toisessa.Ruukuissa orvokit.Muratit yhdessä.Gladiolukset kurkoittavat kohti taivasta reiluina alkuina....
Ja keltaisenaan VOIKUKKIA pitkin nurmea, vaikka toissapäivänä ne nurin niskoin ajoin.Kyllööttää....Taitaa olla maailman sitkein kasvi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 11:05

Luonto on minun puutarhani ja se rehevöityy päivä päivältä. Vehreys valtaa kaiken ympärillämme tätä omaa mökkiä .Tässä meillä monta rakennusta ja maaseutu maisema ilman naapureita.
Lintuja kaiken laisia ,isoja ja pieniä. Välillä kuulee varoitus ääniä.Toinen vahtii kun toinen hautoo.
Kasveja löytyy joka lähtöön. Voi sanoa että luonnonantimia ruokapöytään ja kuivaukseen.Eilen keräilin voikukan kukintoja 5l ja keitin ,voikukka simaa tuolla keittiössä käy hiivan voimasta. Tänään pullotan vien kellariin tuli10l.Esimmäisiä isoja korvasieniäkin oli metsäsän reunoilla ja aukeilla paikoilla.
Valmistus vaatii huolellisuutta kun ovat muuten niin myrkyllisiä.Toisaaltaan saa tekemällä herkullisen keiton.
Orvokin ovat kukkineet padoissa ja kottikärryissä 2viikoa ennen vappua .Nyt vasta kauniita ja suuria,
Amppelissa pulleita kukintoja täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 14:22

Terassi edelleen huutaa tyhjyyttään, kun en ole ennättänyt kauppiaan pakeille, tosin nyt sataa aika rankasti ja näkymä on vähän ankea....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 15:49

Vihreää nurmikkoa joka on oikein räjähtänyt kasvuun sateen voimasta. Omenapuissa näkyy silmuja. Pilvikirsikka puhkeaa kukkaan ilmeisesti ensi viikolla, kun en ole sitä näkemässä, samoin marjaomenapuut. Orvokit kukkivat, samoin yksi ruusu ja voikukkia näkyy meidänkin pihalla. Valkovuokot kukkivat vielä oikein komeasti. Onnelassa vihertää tilli, persilja ja portulakka sekä Wisteriat hyvässä kasvussa. Uusi Bougainvillea pukkaa lehtiä kovasti..otin poikasin siitä viime kesäisestä. Kärhöt hyvässä kasvun alussa ja uudet sireenipensaatkin jo kasvaneet ainakin 15 cm.
Kirjosiepot asuttaneet suurimman osan pöntöistä ja västäräkin puuhaavat jotain puupinojen luona. Pääskyset katselevat pesänsä paikkaa elikä pihalla käy melkoinen tohina, kun tarkasti katsoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 17:01

Kaiken maailman kedon kukkia ja muita hortenssoja. Tunnistan vain tulppaanit ja kevätesikot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 17:57

Pikkuisessa kaupunkipihassamme on täysi kesä päällä: kukat kukkivat ja puissa on lehdet. Kaunista, kaunista. Tämä piiha on valittu joskus vuoden pihaksikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 18:13

Siellä näkyy oikein kaunista vihreää metsää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2011 - 23:04

Harmaalta ja kylmältä. Mutta päiväsaikaan näkyy vihreää pitkää nurmikkoa, kukan alkuja ja pensaita jotka terhakasti aukovat lehtijään.