Miksi matkustat kesällä pois Suomesta?

Suomen kesä on ihana ja kotimaa on kaunis.

Avainsanat: suomi kesällä kaunista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2011 - 06:17

Totta, että Suomen kesä on lyhyt ja upea, mutta tätä on nähty niin kauan jo. Pieni piipahdus ulkomaille yhteisen loman aikana saa mietteet pois työstä, avartaa, motivoi, rentouttaa ja ennen kaikkea ei tarvitse kokkailla eikä rehkiä muutenkaan..se on sitä oikeaa lomaa. Jos olisin vain täällä tekisin kuitenkin jotain enkä muistaisi levätä.

Kysyjän kommentti

Hyvät perustelut annoit kesä ulkomaanmatkoillesi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2011 - 20:36

Suomen kesä on niin ihana, etten minäkään ilman todellista syytä täältä kovin kauas kaikkoa. Seuraava reissu on syyskuun puolivälissä. Nykyisin syyskuu myös lasketaan kesälomakuukaudeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 21:07

Siksipä en matkustakkaan, vaan olen kuin naula seinässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 21:29

Kerran kesässä johonkin euroopan kaupunkiin ja yleensä 4 yötä reissussa. On niitä jo useampi keritty kiertämään. Muuten tiiviisti kotimaan kamaralla luonnon helmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 21:43

En yleensä kesällä matkusta ulomaille..koska Suomen kesä on niin lyhyt..ja ihanaa aikaa.Syksy Lokakuu on mukavaa aikaa viettää lämpimässä..pidemntämässä kesää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 21:44

Ainut kun miehellä on pitempi loma...

Lisätty: 23.05.2011 - 21:45

Suomen matkailu on todella kallista sekin on suuri pointti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 22:10

Vietän kesälomasta pari viikkoa Suomen rajojen ulkopuolella, Suomen kesää jää vielä riittävästi ihasteltavaksi noiden kahden viikon lisäksi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 22:36

En Suomesta kesällä mihinkään pois. Tämä on kaunista aikaa ja kovin lyhyttä.Rehevää ja puhdasta. Jotenkin niin turvallista omassa maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 07:04

Välillä on pakko päästä lomalla maailmalle. Tämän kesän vietämme kotomaassa, onhan täälläkin paljon nähtävää ja jos lämpöaalto tulee kuten viime kesänä, niin mikäs täällä ollessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 07:06

Siksi ja vain ja ainoastaan siksi, että saan mieheni kanssa ainoastaan kesällä yhtä aikaa pidemmän loman.Silloin suuntaamme useinkin ulkomaille.Mieluummin toki matkaisimme talvisin jonnekin (emme kummatkaan pidä talvesta), mutta työ siis asettaa esteitä.

Meillä on mukava kesäpaikka Suomessa, jossa vietämme niin paljon aikaa, kuin mahdollista.
Aktiivisena koiranäyttelyaikana kiersin Suomea / ulkomaita paljonkin : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 08:05

Etelän kohteissa en ole juuri kesäaikaan käynyt, mutta tulevana kesänä teen viikon reissun kahden koululaisen kanssa Ruotsiin ja Tanskaan. Tuolle reissulle ei oikein muuta ajankohtaa voi ajatella, kuin koululaisten (ja oman) kesäloman aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 08:33

Miksipä en matkustaisi kesällä? Kaunista, paljon kauniimpaa, on muuallakin. Tietysti jos ei ole missään koskaan käynyt, ei tiedä mistä jää paitsi.
Yksinkertaisesta syystä matkustetaan kesällä koska silloin on vuosilomaa pisin pätkä vuodessa. Loma taas on tarkoitettu virkistykseksi ja vaihteluksi arkeen.
Kun niitä lomasia jakaa vuoden varrelle, jaksaa olla työssä senkin ajan kun Suomessa on vähemmän kaunista ja vähemmän ihmiselle sopivaa lämpötilaa.
Ensi viikon Välimeren lomaviikkoa en vaihtaisi millään Suomessa "kärsimiseen".
Suomesta on yksinkertaisesti pakko päästä välillä tuulettumaan, tapaamaan muunkinlaisia ihmisiä ja kokemaan heidän elämäntapaansa. Olen matkustanut eri tavoin jo lapsesta saakka, kiitos siitä viisaille vanhemmilleni.
Lämpö ei ole se ainoa asia joka vie pois, se on vieraat kulttuurit jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 11:35

silloin joskus kaauaan kauan sit kuljettiin ulkomaan matkoja melkein joka kesä , just ku lapsil oli lomaa koulust ja meil töist .. ei sitä talvella paljoakaan pariks viikkoa viitinyt lähteä lomalle , kun ois noiden lapsosten sit pitänyt olla pois koulusta , josta taas itse en tykännyt .. lapset ois mieluste olleet lomalla vaikka kuinka pitkään ... mut nyt ollaan tuon tupa-auton kans sit pyöritty täällä ja tuolla ja taas lähdetään pidennetylle viikonloppulle .. suomea mennään ristiin rastin ja ain on uusii ulotuvuuksii joit ei ol koskaan nähnyt ... jopa täälläkin kot suomes .. on erillaisii murtei , erillaisii asumuksii , erillaisii roukii , joist oppii maakunnan ruokakulttuurii .. oi niin paljon ois nähtävää ja opitavaa tääl suomeskin , jos vaan näit elonpäivii riitäis .. jot kotomaamme oppis kunnolla tunteman , joka kolkan näkis ja jopa joka murteen ymmärtäs :) kyl se on ihan jokikisen oma asia käyks sit ulkomail vaiko kotomaas .. eikä sekään haittaa vaiks ei ikin kävis ulkomail ..jokainen ihan omal tyyllillään kukkarollaan ja kunnollaan reissaa .. jos reissaa .. mä kyl kuulun sihen gategoriaan , joka rakastan ihan kotonakin oloa .. viihdyn vallan hyvin siellä onhan se minun paras paikkani koti .. nytkin on tulos kesä , jolloin saa oikke oottaa koton oloo rauhaisaa .. kun noit menoi on allakkas melkein joka viikonlopul .. no kesä on lyhyt ... silloin onkin kivaa nähdä tuttavii eri juhlis ja muis miitinkeis :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 14:36

Säästän jonkin aikaa, jotta pääsen matkustamaan . En voisi ajatella lomaa missään tylsällä mökillä.Mökkilomat on ollut ja mennyt aika päiviä. Nuorena vielä menetteli olla luonnon keskellä. Nyt ei kiitos.
Olen
tarpeeksi passanut ja höösänyt kesämökillä. Aikanaan vuokrasimme mökin.
Jos nykyään joku kutsuu vierailulle johonkin mökille, niin yökylään emme lähde.Pikainen tervehdys ja asioiden päivitys riittää.Emme halua myöskään mitään saunaan, uimaan seremonioita. Olemme varmaan sikäli helpot vieraat.
Mutta, jokainen taaplaa tyylillään!

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 24.05.2011 - 15:13

Kallistahan täällä on. Jos lähtee poikien kanssa vaikka vain Lintsillä käymään saa siihenkin varta pari satasta mukaan. Vaan enpä taida tänä vuonna päästä takapihaa kauemmas, on nuo pienimmät taatiaiset vielä sen verran pieniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2011 - 23:07

En matkusta kesällä pois Suomesta, naapurimaassa saatan piipahtaa, ja nehän on melkein kuin matkailisi kotimaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 08:00

Kylläpä sitä kesällä tulee ulkomailla käytyä just sen takia kun lapsilla ja itsellä on lomaa.Ei tarvii anoa vapaata koulusta ja kahlata niitä hirveitä läksyrästihommia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 08:41

Suomi on kallis maa matkustaa. Lento Jyväskylästä Ouluun 600 euroa. Lento Helsinki - Los Angeles 495 euroa. Mieti sitä.
Hinnat on yksi kolmannes siellä Suomen hinnoista ja bensa ei maksa mitään. Näkee muutakin maailmaa kuin tämän Suomen sateineen.