Onko omakohtaisia kokemuksia luonnonyrteistä. Särkyälievittävää teetä esimerkiksi.

Vanhalla Äidilläni särkyjä aina ollut ,ajattelin tehdä hänelle talveksi luonnon ropeista teetä mikä lievittäisi kipuja.
Hänellä tarpeeksi lääkkeitä.Liikaakin. Särkyjä hänellä tupannut olenmaan aina.

Lisätty: 16.05.2011 - 22:01

Lääkäriltä saa kyllä kovia roppeja mutta menee pelkäksi nukkumiseksi.Ei hyvä.

Lisätty: 17.05.2011 - 08:49

Ollaan käytetty häntä kipuklinikallakin .Sieltä saa hermostoon vaikkuttavia roppeja. On nivel ja hermosärkyä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2011 - 10:40

Minä olen käynyt Tuorlan maaseutuoppilaitoksen yrttiviljely koulun ja olen perehtynyt luonnonlääkintään, hyviä kasveja on paljon joista on apua erilaisiin vaivoihin. Paras kirja olisi aiheeseen tutustumiseen Ljudmila Rumjantsevan kasvilääkintä opas. Fytoterapia on vuosisatoja vanha hoitomuoto ihmisille ja todennettu tutkimuksilla että rohtokasveilla on parantavia vaikutuksia.

Lisätty: 16.05.2011 - 10:55

Toinen hyvä kasvilääkintä kirja on Virpi Raipala-Cormierin, miehensä kanssa ovat luomuyrtti viljelijöitä Frantsilan tilalla, itse käytän heidän uutteitaan moniin vaivoihin. Voin yksityisesti sinulle tietoa antaa jos haluat.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Lähettäpä joku sekoitus mitä itse voisin kerätä ja kuivata.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2011 - 12:04

Muutamaa Frantsilan tilan tuotetta kokeillut ja mummon vanhaa reseptiä ratamonlehteä kesäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 13:03

Kiistaton on muutamien luonnontuotteiden tervehdyttävä vaikutus. Itse en niitä käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 14:11

Ainoastaan ratamonlehdestä on kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 14:30

www.yrttipaja.fi/12

ratamoa on ullut käytettyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 15:51

Olen minäkin alaa opiskellut jossain vaiheessa ja mummoni lääkitsi yrteillä, mutta innostus ei ole tarttunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 20:03

Käytän Aloe Veran tuotteita, parantava lääkekasvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 21:38

Ei ole kovissa tuskissa yrtit käyneet mielessä.
Morfiinia suoraan suoneen, niin johan helpotti. En tiedä mikä mummollasi kolottaa, mutta koitas hankkia jostain Panacod poretabletti tai pari. Mieluummin tietysti lääkäriltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 08:37

Olen ollut Kreetalla viikon kursseilla , aiheena mm. yrtit ja niiden hyvää tekevä voima.Yrteistä olen valmistanut kuumaa juomaa kun flunssa on ollut päällä eli tukkoisuutta. Auttaa kyllä.
Mutta jos on kipuja, en usko että yrteillä olisi vaikutusta, kyllä se on silloin reseptilääkkeen paikka.
Kipuasiantuntija olisi paras auttaja mutta niitähän ei ole kaikkialla saatavana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 15:04

En ole kokeillut, mutta tuota voisin kokeilla:
www.henriettesherbal.com/fi/...irami.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 21:10

Pajunkuoren on sanottu sisältävän asetosalisyylia, eli olisikohan siitä apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 04:54

Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta hyväksi ovat kehuneet.