Kuka on löytänyt korvasieniä? Muistaakseni monikaan teistä ei kerää niitä.

Löysin eilen muutaman joita keitän juuri. Tänään uusia perunoita ja korvasienikastiketta, nam.

Avainsanat: kevät sieni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2011 - 15:18

Kun kunnolla ryöppää saapi hyvän kastikkeen :) Mäntyharjun metsissä niitä riittää.Tarttee ruveta tiirailemaan, joko löytyisi....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2011 - 07:24

Viikonloppuvapaalla on tarkoitus lähteä katsastamaan, josko löytyisi. Itselleni en kerää, mutta iäkäs rouva naapurissa ottaa nämä kovin mielellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 07:40

täälläpäin harvassa ovat korvasienipaikat. Satkunnassa ja Hämeessä asuessa jokakeväinen sieniretki oli vaivan arvoinen.
viikonloppuna Ylä-Savon reissulla korvasieniä toivottavasti löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 07:50

Oikein muistat, enkerää enkä syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 08:37

Kyllä olen kerännyt myyntiin. Keskenkasvuisena oli keväisin pääasiallinen tulonlähde.
Itse en viitsi kovin usein syödä korvasienikastiketta.

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Raasepori

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 08:41

En ole kerännyt enkä edes etsinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 09:05

Tuossa alempana on jo yksi ketju asiasta ja vastaus on sama, en kerää korvasieniä, muita sieniä kyllä. Näillä leveysasteilla niitä on runsaasti kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 11:09

Ei ole löytynyt etsinnöistä huolimatta. Voi kun löytäisi edes muutaman makuhermoja kutittelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 13:25

En kerää koska pitää olla todella varma että nuo myrkyt saa pois...
Syön kyllä mutta ostan nuo valmiina myrkyttömänä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 19:35

Harrastuksiini ei kuulu sienestys, joten en ole kerännyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2011 - 14:02

En ole nähnyt yhtään korvasientä tänä keväänä. On kai liian kuivaa. Keräisin, jos kohdalle osuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2011 - 19:45

En ole kovin hyvä sienestäjä. Toki jos joku tarjoaa vaikka korvasienimuhennosta, syön mielelläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 04:44

En ole löytänyt, vaikka niistä pidänkin.