Onko totta jos äkkilähdön ottaa,niin voi joutua kaverin kanssa eri hotelleihin ja jonkun tuntemattoman kanssa samaan huoneeseen???

Kauhukertomuksia olen kuullut,että jos valitsee määrittelemättömän hotellin tuosta äkkilähdöistä niin voi olla ettei hotellissa ole tilaa, minkä on valinnut ja ei välttämättä pääse samaan hotelliin kaverin kanssa??vaan joutuu jonkun randomin kanssa jakaa huoneen??tälläisiä on muutamille kuulemma sattunut.En kyllä itse usko tätä tai sitten on todella surkea matkajärjestäjä????itse vaatisin rahat takaisin jos joutuisin jonkun randomin kanssa jakaa hotellihuoneen enkä pääsisi kaverin kanssa samaan...

Avainsanat: hotellit äkkilähdöt äkkilähtö määrittelemätön

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 18:36

Nythän ei ole aprillipäivä lähelläkään, joten mistä tuon sait päähäsi. Kyllä äkkilähdollekin voi määritellä yhden tai kahden hengen huoneen ennen varaamista. Määrittelemätön majoituskin on mahdollista varata kahden hengen huoneella.
Tietysti, jos ei määrittele voi lopputulos olla mitä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 17:54

tietysti on äkkilähtöjä ja äkkilähtöjä,

jos hotelli on määrittelemätön se tietysti voi olla mikä vaan, siitä huolimatta matkansa ehdoksi voi pistää yhteisen huone kaverin kanssa

jos matkanjärjestäjälle on jäänyt irtopaikkoja (parittomia yksinmatkustajia eri hotelleissa) niin varmasti yrittävät kaupitella niitä paikkoja viimetippalaisille, mutta kaikkeahan ei ole pakko ostaa mitä kaupan on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 18:28

Ota selvää matkanjärjestäjältä, luulisi heidän tietävän majoituksesta, pääseekö kaverin kanssa samaan huoneeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 18:58

Majoitus on mahdollista varata kahden hengen huoneella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2011 - 22:21

Ei tunnu uskottavalta. Jos varaat äkkilähdöistä kahden hengen matkan, niin kyllä saman katon alla yleensä silloin asutaan. Määrittelemätön on sellainen, että se voi olla mikä vain, ja voi jopa vaihtua matkan aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 06:40

määrittelemätön hotelli voi sijaita esimerkiksi rauhattomalla alueella ja jos ei ilmoita haluavansa varata koko huonetta omaan käyttöön, sen voi joutua jakamaan vaikka jonkun englantia puhumattoman henkilön kanssa, joka kuorsaa kuin hevonen baarista tultuaan yöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 09:14

Riippuu matkanjärkjestäjästä mutta ei tuollaista satu muutamilla suuremmilla ja tunnetuilla.Nykyään on niin ettei edes yksin matkustava voi ostaa ns. puolta huonetta tai paikkaa hotellihuoneesta, on maksettava yksinmatkustavan lisä. Eli silloinkaan ei joudu tuntemattoman kanssa samaan huoneeseen saati sitten jos matkustaa kaverin kanssa. Olen kuullu tai paremminkni lukenut että lomatkat myy myös nais-tai miespaikkoja.
Määrittelemätön majoitus sensijaan saattaa olla ihan mikä vaan, ei ei yksikään niistä mitä esitteessä on esitelty.
Valmismatkoillahan on kahdella samaa seuruetta olevalla jo yhteinen matkalippukin.
Nyt saa kyllä määriteltyjäkin hotelleja huippuhalvalla eli esim. lähipäivinä erinomaiseen hotelliin 190 e/hlö. Koko toukokuu näyttää oleva tosi halpa kuukausi.
Joskus vuosia sitten myytiin yksittäisiä paikkoja mutta nykyajasta johtuen ne on lopetttu. Erilaiset riskit ovat suuria... ja työllistävät turhaan myös matkanjärjestäjän henkilökuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 10:49

En ole kuullutkaan aiemmin. Olen kerran lähtenyt Tjäreborgin jokeri-matkalle ja silloin päädyimme todella mukavaan hotelliin meren rannalle ja samaan huoneeseen. Voisi loppua matkatoimistolta asiakkaat, jos viskelisivät maksavia asiakkaitaan sinne sun tänne. Toki voit saada myös huonotasoisen hotellin, mutta jaat taatusti huoneen sen kanssa, jonka kanssa olet matkan varannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 16:51

Aina on mahdollisuus vaihtaa huonetta, huonetoveria, hotellia.Kaikki on sinusta itsestä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 00:42

Varaatte kaverin kans 2 hengen huoneen nii pääsette samaan huoneesee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2011 - 04:31

Ei ole totta, en ole ainakaan kuullut. Eikä omalle kohdalle ole koskaan näin tapahtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2011 - 10:41

Riippuu tietysti siitä, mitä nuo kauhukertomusten ihmiset ihan tarkalleen ottaen ovat varanneet. Jos on olemassa sellaisia matkatoimistoja, joissa yksittäisen ihmisen on mahdollista varata majoitus kahden hengen huoneessa ja kaksi kaverusta tekee kumpikin oman varauksensa, niin kyllähän he silloin varmaankin melko suurella todennäköisyydellä joutuvat eri huoneisiin. Normaalisti kuitenkin tehdään yksi yhteinen varaus kahden hengen huoneeseen ja varauksessa mainitaan molempien matkustajien nimet ja henkilötunnukset. Silloin ei ymmärtääkseni matkatoimistolla eikä hotellilla ole oikeutta sijoittaa kaveruksia eri huoneisiin vieraiden ihmisten kanssa, vaikka olisi millainen super-halpis-äkkilähtö. Kuulostaisi ainakin tosi erikoiselta.

Suurin riesa, mitä itse olemme tuollaisissa tilanteissa kokeneet, on se, että vasta hotellissa saamme kuulla, että se on ylibuukattu ja hotelli on kuljettanut meidät ilman lisämaksua yhtä tähteä parempaan hotelliin, jonka sijainti ei kuitenkaan ole välttämättä ollut yhtä hyvä.

Lähteet:
Oma kokemus