Kuinka teen reijät piikillä kananmuniin, ja sitten keitän ne munankeittimessä,ettei tule sotkua?Sain siis uuden härvelin....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 18:02

enpä tiedä millaiset ohjeet saamassasi munalingossa on, mutta ainakin tuo nurkissamme pyörivä "Ismet eierkocher" (1-7 munaa) keittelee ihan siivosti reiättömätkin munat ...

parasta kuitenkin noudattaa laitteen omia ohjeita (reittäminenhän käy vaikka parsinneulalla siihen suipompaan päähän) , siitä vaan kokeilemaan, todennäköisesti se ei pure ...

Lisätty: 08.05.2011 - 18:59

tarkennus/korjaus edelliseen : meilläkin munankeitin on melkosen harvoin käytetty ja tuo tämän ruokakunnan pääasiallinen munankäsittelijä kyllä väitti että reikä pitää pistää , eli siitä vaan piikillä tökkimään munanpäähän reikää ...

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkeistä.Meni hetki, ennenkuin tajusin, ettei munan sisus valu itsekseen reijästä ulos :) Tarttee siis imeä tai puhaltaa, että näin tapahtuu.Aukko sivistyksessä...
Reijittämisen opin kuitenkin ja munankeitin on loistava peli.Enää ei haljenneita munankuoria meidän taloudessa!Kerrankin hyödyllinen äitienpäivä lahja :) Nopea ja siisti kone.Suosittelen!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 13:57

Oletpa onnen tyttö, kun ovat osanneet Sinulle niin mukavan lahjan ostaa, että käyttämisessä
tulee ongelmia. Näyttää niin olevan, että vaikka tuntuu laite yksinkertaiselta, niin käyttö ei aina
olekkaan niin helppoa, Varaa nyt paljon munia ja siivousrättejä.Älä hermoile kyllä se siitä kokei
lemalla onnistuu. uuras opiskelu tuottaa hyvän tuloksen. Onnea yrityksellesi, varmasti kiitos
lopussa seisoo. Aivan huvittaa kun ajattelenkin laitettasi ja kokeilujasi.
Hyvää ja munarikasta äitienpäivää, pääsiäinen oli ja meni jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 15:51

En osaa tähän muuta sanoa kuin, että harjoitus tekee mestarin, ehkä sitä reiäin tekoa kananmunaan täytyy harjoitella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 18:39

Minusta munankeitin kuuluu turhakkeiden joukkoo. Meillä on ollut käyttämättömänä parisenkymmentä vuotta.

On siinä yleen jossain osassa mukana piikki, jolla voi reiän tehdä. Kananmunan kapeampaan päähän ja reikä ylöspäin. Ellei reikää ole niin jälki on sen mukainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 19:01

Munan rei ittäjä on myynnissä hyvinvarustetuissa kaupoissa... pieni kiva härveli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2011 - 22:17

Pikku vinkki, ei välttämättä tarvitse sitä reikää tehdä. Mutta varovaisesti sillä mukana tulleella piikillä saa ihan siististi sen tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 08:52

Minä keittelen munat kattilassa jos on kyse kananmunista.Olin nuorena kova hakemaan pesästä munia ja neulalla reikä toiseen päähän ja imuksi. Hyvää oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 10:53

Kuulostaa erikoiselta puuhalta. Meillä munat laitetaan kylmään veteen ja sitten liedelle odottamaan kiehumispistettä, jonka jälkeen lasketaan keittoaika sopivalle kypsyydelle. Ei ole pettänyt koskaan ja munat kypsyvät särkymättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 06:35

No mutta , kyllähän on munankeittäminen taidetta nykyään. Kattilaan vaan vettä ja hellalle. Vanha konsti toimii.

Lisätty: 10.05.2011 - 06:37

Enpään ollut kuullutkaan mistään munanreittimestä. Keittimestä kylläkin, mutta en tiennyt että se on noin haasteellista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2011 - 04:30

Reijittäjällä käyppäs katsomassa hyvin varustetuista marketeista.