Minkälainen paikka Kaunas on? Saisko siellä kulutettua viikon perheen kanssa? Minkäläinen hintataso?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 07:22

Kaunaksessa junalla olen pistäytynyt Vilnasta, viehättävä kaupunki. hintataso edullinen.
täällä infoa:
plaza.fi/matkalaukku/ulkomaa...a-liettuaa
www.litauen.se/index_fin.php...ion=kaunas

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 00:13

Viitisen vuotta sitten yövyimme kiltamatkalla siellä. Armeijan miehet kun järjestää matkan niin rahaa ei matkalla käsitellä ja ruoka odottaa joka pysähdyspaikassa. Hyvä matka ja edullisesti jääkäreiden koulutuspaikkaan ja takaisin Superfastilla.
Yllättävän siistiltä näytti ja pikaisesti hintoja vilkaisten vaikutti edulliselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 06:50

Olen useamman kerran käynyt Kaunasissa, viikko perheen kanssa voi olla turhan pitkä aika, jos pelkästään Kaunasissa olette, mutta toisaalta sieltä on lyhyt matka piipahtaa muissa Liettuan kohteissa, Vilnassa kannattaa käydä, ja Itämeren rannalla Palangan lomakaupunki ja hiekkarannat todella hieno paikka, myös Klaipedan lähellä olevat dyynit näkemisen arvoiset. Balttian maista Liettua on hintatasoltaan edullisin edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 18:22

Hetken piipahdus on riittänyt minulle. Tuskin tulee enää käytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 09:20

Epäilen hieman tuota viikkoa, eli kyllä jossain muuallakin täytyy käydä. Retkikohteitahan siinä maassa on ja Kaunasin lähelläkin, mutta se vaatii kyllä autonvuokrausta. Miten se taas toimii Liettuassa, siitä ei ole tietoa.
Liettuassa on edullinen hinttaaso ja hinta-laatusuhde erinomainen. Katson asioita etupäässä aikuisten näkökulmasta ja aikuisille siellä maassa löytyy tekemistä ja tapahtumia vaikka kuinka paljon. Monta kertaa vuodessa siellä täytyy käydä, kulttuurin ohella hyvät ostosmahdollisuudet.
Junalla sieltä voi käydä Vilnassa, jollain konstilla myös Trakaissa. Hotellit ovat Kaunasissa "kirjavaa" tasoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 20:26

Pari päivää riittää. Mutta siitä on helppo lähteä linnoihin (Trakai), rannalle (Palanga, Nida Kuurin kynnäksellä) tai Vilnaan. Suosittelen hotelli Kaunasia! Siitä on helppo ja halpa paikallisbussiyhteys lentokentälle. Hotellin lähellä hyviä yökerhoja, esim. Barbar.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2011 - 04:26

Kaunas (puol. Kowno, saks. Kauen jidd. קאוונע kovne) on Liettuan toiseksi suurin kaupunki ja maan entinen pääkaupunki. Se sijaitsee Liettuan keskiosassa, maan kahden suurimman joen Niemenin ja Nerisin yhtymäkohdassa ja Via Baltican varrella. Kaupungissa on 353 800 asukasta (2008).
Kaunasia kutsutaan usein "opiskelijoiden kaupungiksi", sillä yli 25 000 henkeä opiskelee kaupungin yliopistossa.

Tiedän sellaisia jotka ovat käyneet, mutta moittivat paikkaa hiljaiseksi. Vähän tarjontaa, ja nähtävää. En ole itse käynyt, niin en tiedä omaa näkemystäni.