Onko sadevesi parempi hiustenpesuun kuin kraanavesi?

Näin olen kuullut perimätietona, jos on, niin miksi näin? Mututuntumaa vai ihka oikeeta tietoo tää juttu?

Lisätty: 11.10.2008 - 19:21

jos sadevesi on niin saasteist, nii kuin se kraanavesi sit? hmmm...

Avainsanat: hiukset sadevesi kraanavesi pesu perimätieto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 16:29

ehdottomasti! kokemuksen syvällä rinta äänellä sanon että se tekee hiuksista pehmoiset. aikaa tästä kokemuksesta tosin on mutta pienenä asunut äidin luona jossa ei ollut suihkua joten jos sadevettä oli saavissa niin siitä kannettiin saunaan ja lämmitettiin, ja talvella myös toimi lumi...vesipata täyteen lunta ja aina kun oli sulanut niin oli ihanaa kantaa keveitä lumiämpäreitä saunaan ja täyttää vesipataa...kraanavettä oli kyllä tarjolla mutta sitä säästeltiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 16:59

ei se varmaan tänä päivänä enää ole hyväksi, on niin paljon noita ilmansaasteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 17:09

sadevesi on lähestulkoon ns. tislattua vettä josta puuttuvat mm mineraalit ym. mutta kuten edellä mainittu niin saattaa olla hapanta ym."ympäristömyrkkyjä nykypäivänä" Valitettavasti kaikki ei ole kuten ennen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 17:38

Ennen vanhaan oli,mutta nyt sadeveden mukana tulee niin paljon saasteita,että pesen kraanavedellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 19:02

Gristalli on oikeassa,vaikka olen jäävi tähän kysymykseen,kalju on helppo pestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 00:08

Puhdas vesi on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 11:00

kaikki vesi on nykyään kauhean saasteista sadevedessä kaikki ilmansaasteet ja ihan tavan hana vedessäkin on kaiken maailman lisäyksiä (ja sitten jos sattuu olee vielä ruosteiset putket tai hana kalkissa))
mutta itse pidän kuitenkin enemmän kraana vedestä koska minun kokemuksieni mukaan sadevesi tekee ne enemmän semmoisiksi siimamaisiksi ja kraana vedellä saa pehmeämmän lopputuloksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 12:33

meitillä siellä maalla äipällä tulee lähdevettä pellolla olevasta kaivosta, se on hyvää pesuvettä, juomavettä jne. paitsi kun siellä on kupariputket niin hiukset tuppaa pidemmänpäälle 'vihertymään' (siis ei nyt ihan neonvihreiksi) hekoti hee. mutta mei ollaan hiustenvärjäys kansaa ja tietty tummissa hiuksissahan se vihreys ei nävy. en oo oikeestaan vesissä hiustenpesun kannalta eroja huomannut, kun oikeestaan sen että lämpimällä vedellä kun pesee niin tulee pehmosemmat hiukset. joskus kun pesee vain niin että käy joessa uimassa ja on pessyt kylmällä jokivedellä(18-24asteista), niin hiukset tuntuu jotenkin karheammilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 15:19

Kyllä mielestäni on, kokemusta on.