Vaikuttaako kansanedustajan rikostausta edustajan luotettavuuteen ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2011 - 10:01

Tottahan toki. MInulle se merkitsee paljon, luottaakko tuohon kun on rikolliseksi leimattu.On se senverran vaativassa työssä että luottamusta siinä tarvitaan.

Kysyjän kommentti

Mielestäni rikos on aina rikos,on sitten pieni tai suuri.Ja kynnys tehdä seuraava moka , on matalampi, jos edelliset on ohitettu sivulauseella. Kansanedustaja EDUSTAA Suomalaisia niin täällä kuin maailmalla.Ei järin hyvä esimerkki, jos rikostausta on pidempi, kuin ansiot.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2011 - 10:04

tottahan se vaikuttaa,

mutta kuinka paljon riippuu kyllä onko se 'rikostausta' pysäköintivirhemaksuja vai pankkiryöstöjä ja muuta isompaa rötöstelyä, etenkin mittavaa talousrikollisuutta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:07

Ei se minulle ainakaan vaikuta, jos eivät ennen valitsemistaan ole olleet rikostaustaisia niin heistä tulee kansanedustaja aikanaan sellaisia, on siellä monet edustajat kiertäneet lakia ja huijanneet , on monta ketkua siellä ollut, Väyrynen pahin narsisti, on huume taustaisia, alkoholisteja, huorin tehneitä ja viime aikoina edustajia on vaaliraha sotkuissa ryvettyneitä. Ja kansa on heidät valinnut, sitä saa mitä on pyytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:26

Vaikuttaa, mutta kuten valperi jo sanoikin se mikä kansanedustajan rikos/rikokset on/ovat ratkaisee lopullisesti sen miten paljon vaikutusta rikoksella/ rikoksilla on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:49

Kyllähän se toki vaikuttaa mutta jos kovin nuorena on tehnyt jotain vähemmän raakaa, sen voi antaa anteeksi. Niitä täysin puhtaita pulmusia kun ei ole kuin vähän.
Nyt näyttää olevan jokin rötösherrajahti taas meneillään, eikä ihme tietenkään, kun kaikenkarvaista joukkoa on eduskuntaan kelpuutettu. Oma "edustajani" ei ole tehnyt rikoksia ja sitä pidän hänen ansionaan kyllä eli on luotettava henkilö ja on työllään paikkansa ansainnut.
Luin jostain aika tuoreesta tapauksesta, henkilö oli varastanut vaatteita kaupasta aika ison summan edestä ja oli nyt ehdokkaana, pääsi läpi.Varkaudesta luin jo aiemmin enkä asu sillä vaalialueella mutta nyt asiasta on kirjoiteltu lehdissä taas. Sitä puoluetta en äänestä muutenkaan.
En äänestäisi myymälävarasta. Täytyy olla tuomittu jos määritellään rikollliseksi, epäily ei riitä, ja laitkin ovat häilyviä.
Varsinkin se muu tausta liittyy siihen miten kykenevä ja vakavasti otettava henkilö on eduskuntatyössään. Poppari ja jumppari eivät oikein sitä ole!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2011 - 11:11

On se jännää miten nuo tuollaiset jutut leviää heti kun ao. henkilö on päässyt julkisuuteen, on hän sitten missi, kansanedustaja tai kuka tahansa.
Silloin on myöhäistä rypistää kun on limpun tuhkat housussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 11:28

Riippuu vähän rikoksesta. Ylinopeussakot ei ole niin paha juttu kuin vaikkapa rattijuopumus tai "haaskaus", kuten tällä kuululla Hakkaraisella on tilillään. Oma lukunsa on se, mitä kansanedustajan maineeseen ja uskottavuuteen vaikuttaa se, että hänelle on jo 15 vuotta ollut avioliiton ulkopuolinen suhde (siis Elomaalla).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 11:54

Vaikuttaa jotenkin, mutta riippuu siitä rikoksesta. Parkkisakoilla tms. ei ehkä ole vaikutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 12:20

Riippuu rikoksesta...
ja kyllähän noita talousrosvoja ollut hallituksessamme ennenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 12:44

Varmasti vaikuttaa, mutta tietysti se riippuu paljolti siitä mikä rikos on kyseessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 20:45

Todennäköisesti vaikuttaa. Jos kuitenkin on seuraukset kärsinyt, niin valinnalle ei ole estettä. Lopputulos nähdään aikanaan iistuntokauden aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 22:41

Varmaan vaikuttaa, tosin paljon riippuu minkäasteinen rikosa on taustalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 10:58

Se on avu vaan, osaa jatkossakin pitää puolensa. Kuka heistä on luotettava?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2011 - 21:21

Mielestäni vaikuttaa. On vaan harmi, kun niistä ei tiedä etukäteen, vaan vasta vaalien jälkeen tulevat esille sellaiset seikat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 11:19

Vaikuttaa, jos rikos on tullut kansan tietoiosuuteen vasta valitsemisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 15:42

Voi veikkoset kuinka meitä vedetään höplästä ja vaikka joutuvat oikeuteen ei mitään.
Puhtaita kun sianporsaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 04:06

Riippuu vähän mitä on tehnyt.