Suositko ruokaostoksia tehdessäsi hehtaarihalleja vai pikkukauppoja?

Minulle esim Prisma on liian suuri ja ruokaosasto siellä perimmäisenä,tämä meidän kodin lähin supermarket on sopivan kokoinen ja sieltä saa myös palvelua,jos sitä satun tarvitsemaan.On kiva mennä tuttuun kauppaan ja mikä myös on mukavaa,niin siellä on aina joku tuttu kenen kanssa voi muutaman sanan vaihtaa.Lähikaupalla on tälläiselle karjalaisella ihmisellä niinkuin minä olen ,muukin merkitys,kun vain ruoan hankinta.

Avainsanat: kauppa lähellä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2011 - 09:04

Tässä meidän lähellä ei ole mitään pikkukauppoja ollut vuosiin, eli käydään Prismassa ja Lidlissä, joskus Citymatketissa käymme, kaikkiin kauppoihin meiltä on 1,5 km matkaa, eli sama missä kaupassa käydään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2011 - 08:23

Joskus käyn hehtaarihalleilla, mutta kun siellä harvakseltaan käy, niin ovat myllänneet aina osastot eri järjestykseen eikä sitten jaksa lähteä pyörimään ja etsimään....Lähellä kotia on "ihmisenkokoinen" market, joka on asioimisen kannalta miellyttävämpi, ja kassallakin ennättää vaihtaa jokkusen sanan...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 05.05.2011 - 08:26

Tarpeen mukaan mennään joko Prismaan tai S-kauppaan. Sipoosta saan päivittäistavarat, maidot ja leivät ostettua pienemmästäkin S-kaupasta, mutta kun pitää ostaa vaatteita tai jotain isompaa kannattaakin sitten jo ajaa viereiseen kaupunkiin jossa on mm. Prisma ja Citymarket.

Jos pitää ostaa vaikka pelkkää maitoa, niin silloin käväisen usein pienessä K-kaupassa joka on kotimatkan varrella. Palvelu on siellä todella ystävällistä ja aamuisinkin myyjät tervehtivät unista ostajaa hymy huulilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 08:28

Harvemmin halleissa ja useimmiten pikkukaupoissa. Liikekeskukset kierrän kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 08:45

Meidän ns. pikkukaupat ovat Siwa ja K, joista kumpikaan ei kovin laadukkaita. Pakko suosia isoa kauppaa eli Stockmannia, sillä sieltä voi ostaa laadukasta ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 09:17

Käytännön syistä hehtaarihalleja, täällä päin ei ole pikkukauppoja (paitsi Siwa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 09:28

Meillä on lähellä Siwa jossa käyn päivittäin, ja Citymarketkin on ihan kävelymatkan päässä jossa käyn pari kolme kertaa viikossa..
Lidli on kanssa kävelymatkan päässä (parikin) jossa tulee noin kerran kuukaudessa pakkasen täytettyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 09:41

mieluummin teen isossa liikkeessä päivittäistavaraostokset, on valinnanvaraa.
erikoistuotteet alan kaupoista.
jos Seinäjoella olisi kauppahalli, asioisin siellä myös. käydessäni vaikkapa Tampereella, Kuopiossa, Helsingissä tai Turussa, kauppahalli on must.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:09

Meiltä löytyy läheltä laadukas K-kauppa, mitä elintarvikkeisiin tulee ja sitä käytetään viikoittain. Vieressä myös S-kauppa,jota käytetään satunnaisesti.Pikkuiseen Siwaan harvemmin eksyn...

Jos tulee isomman tarvikkeen ostoa, suuntaamme Kouvolan Prismaan.Tosin en pidä sen uudistetusta koosta ollenkaan, koska en enää löydä sieltä mitään = liian iso ,mutta siellä nyt on käyty.
Sen yhteydessä olevat apteekki,eläintarvikeliike ja ALKO jotenkin houkuttelevat : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:16

Valintatalo ja lidli joskus k kauppa.En tykkää hehtaari kaupoista asioin mielellän pienissä putiikeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:33

Käytännön syistä teen päivittäisostokset Stockan hekusta ja lähes kaikki ostot suoritan ko. tavaratalossa. Se on vaan meille lähikauppa ja kaikki saa saman katon alta. Tóki vaate-ja kenkäostoja teen muuallakin, etupäässä ulkomailla.
Isoista marketeista en pidä ja kun niihin menee harvoin, ei sieltä löydä mitään. Kun liikkuu maasedulla kauemapana kotoa, tulee poikettua Prismaan. Kesällä siellä on hirvittävän kylmä. Hyvä asia toki, ja se hehtaarihalli on marssittava sopukasta toiseen jos jotain aikoo sieltä löytää.
Elintarvikkeissa suosin irtomyyntitavaraa, perustalous on kahden henkilön joten mitään isoja määriä en kerralla osta.
Lidlissä en ole koskaan käynyt, sellaista ei lähellä edes ole, ja luulen etten tule koskaan käymäänkään. Vanhassa kauppahallissa käyn joskus, nyt on asiaa maustekauppaan, kun yksi artikkeli on lopussa.
Laatuun kiinnitän huomiota ja siinä ei Stockmann petä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2011 - 11:06

Lähikaupungissa on kaksi isohkoa markettia sekä Tokmanni ja Lidl. Kaikissa tulee käytyä.
Omaa lähikauppaa en suosi. Siellä myydään eioota ja hinnat ovat ruhtinaalliset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 11:49

Kaupungissa käydessä tulee käytyä hehtaarihalleissakin kuntolenkillä, mutta mieluiten ostan tuotteet hieman pienemmästä kaupasta. Sellaisesta jossa kuitenkin on laaja valikoima.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 12:10

Minun lähikauppani on hyvä kompromissi, vajaat sata metriä päästä toiseen.
Siihen mahtuu jo aivan riittävä valikoima sapuskaa ja taloustavaroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 12:42

Asun hehtaarikaupan vieressä, mutta siellä käyn vain jos on pakko. Suosin S-markettia, joka on sopivan kokoinen ja mukavasti kotimatkan varrella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 19:03

kaikki on ulottuvilla, isosta se tulee useimmiten hankittua mitä tarvis on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2011 - 21:28

Suosin sitä mihin pääsen. Tarkoittaa lähikauppaa. Ei olisi mieltä lähteä bussilla johonkin hehtaarihalliin ja raahata täysiä kauppakasseja sellaisia matkoja. Hyvä kun saan tavarat lähikaupasta kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 11:43

Suosin pikkukauppaa. Pääsee autolla lähes oven eteen ja tavarat ovat siinä käden ulottuvilla kaikki. Hehtaarihalleissa pitäisi olla potkukelkka tai skootteri, että jaksaa kaiken kiertää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 17:36

Minulla on 50 metrin päässä K-market Järvituuli ja 300 m päässä S-market, niissä noituu minun ostokseni
kyllä. Lidlissä, joka on 800 metrin päässä käyn aina silloin tällöin, kun on kävelyhaluja.
Kyllä siellä halvempaa tavaraa on kuin muualla., täytyy tunnustaa.
Vaatekauoat ovat ihan vieressä, On Seppälä, Moda ja Löytätex, unohtamatta Megaa, jossa on ruoka-
puolikin mukana.Enhän minä nyt enään vanhempana ihmisenä, niin muodin mukana kulje, että täytyisi
sen vuoksi tuonne Jyväskylään lähteä. Joskus tyttäreni kansa käymme Tuurissa Keskisellä,aivan ex temporena. Huulipunakin kerran piti hakea mukamas Jyväskylästä.
Kyllä kauppoja ja tavaraa on, kun mummon rahasäkki vain kestäisi sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 04:04

En suosi hehtaarihalleja, käyn mieluusti pienemmässä kaupassa.