Osaatko käyttää tätä aparaattia hyvin . Tunnetko taskut,onko ne omat.

Mulle aika hepreaa tämä, mutta olen onnistunut napsutteluun.Ei kehumista.Kyllä kehnoo on.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2011 - 19:40

Minä olen salassa opetellut öisin tietskan käytön, pelkään kaikkea tekniikkaa jos on nappuloita 2 enemmän. Selkäni sairastui niin pahoin ja olin todella kivulias 3 vuotta aikaa, miehelläni oli kone, ja hän osti minulle läppärin, en koskenut 3 kk siihen, ja eräänä yönä oppisin käyttöohjeen mukaan rekisteröimään edes sen minulle, ja homma eteni, vävy halusi jeesata minua ja hyväksyin hänet koneeni pääkäyttäjäksi, ongelmat alkoivat siitä, huseerasi kotoaan minun koneella ja kirjoitti mitä lystäsi, etäkäyttö oli hänellä hallussa. Minulla meni sähköposti täysin sekaisin, ja kaikki muu myös, mieheni tyhjensi koko läppärini ja minut laitettiin piuhan päähän, ja 1 vuoden toimin omin avuin sivustoillani, hidasta se oli, mieheni otti Elisa viihdekaistan ja nopeus on parempi, kitisin että pelit minulla hidastuivat, hän osti minulle tämän hyvälaatuisen pöytäkoneen ja nyt toimii kone ajatuksen nopeudella. Minä olen ostanut pikkuihmisille läppäreitä ja he ovat taitavia toimimaan ja mamman kanssa viestitään paljon, Mesessä, on web-kamerat käytössä, ja mamman vanha läppäri on Jasminin käytössä, ikää hänellä on 2,5 v, ja youtubesta musiikkia hänelle soitetaan ja osaa klikata seuraavan kappaleen. Mamma on vissiin kaikista taitamattomin.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.05.2011 - 19:17

Itse joskus kauan sitten ajanut tuon ison A:n tietokoneajokortin , ja aina oppii uutta...
Siis en myönnä osaavani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 19:35

toimehen tullaan,
työkaluna ollut niin kauan kuin näitä on ollut olemassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 19:40

Takana ummikon atk-kurssi, niillä taidoilla eteenpäin menty. Välillä kone solmussa, välillä taas koneenkäyttäjä vielä suuremmassa solmussa, mutta aina jotain oppia on aivolokeroihin tallentunut...ja vielä on erinomaisen paljon oppimatta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 20:38

Työkseni koneella istun, joten kyllähän tässä on oppinut vuosien varrella vaikka ja mitä ja tietty opiskellut kaikki mahdolliset nörttikurssit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 21:27

Aika tuttu peli, vaikka en kaikkea hallitsekaan. En juurikaan ole kiinnostunut tietotekniikasta, mutta työni puolesta olen joutunut käyttämään alusta lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 21:57

En kyllä voi näillä taidolla kehua..Kävin seniori-tietokonekurssin,kun tämä läppäri tuli hankittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 22:01

Tiedän ainakin sen, millä tietokone toimii........
-Savulla, jos savu tulee koneesta ulos, ei kone enää toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 22:47

Niin mitä aparaattia? Olin 1969 valtion palkkalistoilla ja yritimme ajaa ATK synsteemiä Helsinki-Vantaan lentoaseman rakennustyön käyttöön, Katsoin asian toivottomaksi ja vaihdoin yksityiselle muihin hommiin. Oli liian kovapäiset virkamiehet vastassa. Sitten meni liki 30-vuotta kun CAT'ti söi leivän. Opettelin käyttämään omin nokkineni "windowhkaa" ja sain jopa näillä leipänikin yhden miehen toimistossa kunnes tuli riittävästi ikää ettei KELAn väki voinut estää enää eläkkeelle pääsyäni.
Kehitys on ollut huimaa alalla sen kapaloistaan pääsyn jälkeen. Mennyt siihen ettei enää voi ilman isoarahaa ja ohjelmien luontiohjelmien ostoa kannata mitään edes kotisivujaan itse tehdä. Minkään valtakunnan ajokortteja en tähän hommaan omista. Kansalaisopistossa kävin exel kurssia 15 vuotta sitten. Lopetin kesken kun nais opettaja minulta kyseli neuvoja,
Mitä minä ilmaiseksi opettajaa opettamaan hakekoon oppinsa mistä tahansa.
Vanhaan en kyllä suosittele palaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 00:17

Joskus harvoin tulee tilanne, että juuri naurata, kun teen jotain spesiaalia ja kaikki olisi yhden klikkauksen takana, kun vain tietäisi mistä klikata.
Muuten ongelmista yleensä selviää, kun painaa kauan sammutusnappia ja sitten uudestaan käyntiin.
Dos oli kinkkinen selvitettävä. Yhden laskun naputtelemiseen saattoi mennä pari tuntia, kun nykyohjelmilla sen naputtaisi puolessa minuutissa.
Ensimmäisen netin asennuksessa meni huoltoliikkeltä päiviä. Ensimmäinen mitä latasin, oli John Lennonin viimeinen 17 sekunnin radiohaastattelu. Lataantui näppärästi puolessa tunnissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 07:00

Riittävästi omiksi tarpeiksi, mutta aika tyhymä olen..täytyy tunnustaa. Alkeet tuli opiskeltua koulussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 04.05.2011 - 08:19

Ostin omilla kesätienisteilläni joskus 80-luvulla Commodore 64:n. Olipahan parempi kuin naapurin Vic-20 ja siitä se sitten lähti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 08:42

Pankkiasiointi sujuu mallikkaasti ja osaan omiksi tarpeiksini,mutta,jos jokin menee vikaan tarvitsen kyllä ulkopuolista apua ja se kyllä kiusaa minua,kun itse pitäisi osata.Onneksi oma poikani asuu nykyisin samalla paikkakunnalla kanssani ja auttaa ongelmatilanteissa.Mitään koulutusta tähän en ole saanut,mutta aluksi oli eräs ystäväni apunani ja myös itse oppinut naapurini pelasti minut monta kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 09:24

VIC-20 koneella aloitin vuosia sitten. Työelämässä viimeiset kymmenisen vuotta jatkuvasti bittejä vääntämässä. Käytännön kokemus ja koulutus ovat opettaneet. Ei ongelmia käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 13:44

Jos tarkoitat aparaatilla tietokonetta, niin stä kyllä osaan käyttää ihan mukavanlaisesti. Tulee nimittäin "harrastettua" työelämässäkin tietokoneen käyttöä asiakastietoja kirjaamalla lähes päivittäin vaikka alani ei muuten tietotekniikkaa sisälläkkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 16:09

No ei sitten mitään koulutusta, tai sentään joku 2 tunnin koulutus muutaman viikon aikana Viikin kirjastossa.
Mutta sitkeästi kävin siellä , sai olla koneella 2 tuntia per päivä.
Nyt sitten puolitoistavuotta ostin tämän ajankulukseni ja tulokset olette nähneet tässä, milloin kironneet,
milloin kiittäneet. Nettinikkarini käy joskus minulla kun oikein menen solmuun tämän kanssa.
En ihmeitä haluakaan, pankkiasiat ja sähköpostin hallitsen jotenkin.
Töissä ollessani ei ollut nettiä. Mutta teen sen mitä huvittaa ja miellyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 16:32

Vaihtelevalla menestyksellä. Perusasiat kyllä - hieman kinkkisemmät ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 20:27

Pari vuotta olen tällä hääränyt.Pikkuhiljaa itse opiskellen:)