Ostettiin lapista kaksi kaunista villapuseroa mutta kutittaa ihoa. Onko ideoita mitä tehdä?

alusasu auttaa,mutta kaulus ja ranteet jäävät kuitenkin alttiiksi.Onko tiedossa mitään villan käsittelyä?

Avainsanat: pukeutuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 13:42

Tässä yksi vinkki, itse en ole kokeillut kun mulla ei ole villavaatteita, eli kun jokin villavaate seuraavan kerran ärsyttää ihoasi, pane vaate pakastimeen. Parin tunnin kuluttua villan ei pitäisi enää kutittaa ollenkaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 17:43

Pese ne käsin hellästi ja käytä vaikka Comfort-huuhteluainetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 11:11

itse käytän villapaitojen alla toista paitaa koska minulla on niin herkkä iho jos kädet jäävät alttiiksi niin voi hihoja kääriä hiukan ylöspäin...
voi myös olla että ne ovat uutuudeltaan niin kutiavat että kannattaa yrittää niiden pesua ja/tai huurustusta tai sitten ne voi jättää ulos tuulettumaan oikein kunnolla yksi keino on myös että antaa vaan ihon totutella niihin vaatteisiin hiljalleen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 09:17

Aito villa iholla kutittaa eli "villastaa", kannattaa laittaa ihoa vasten joku ohuenpi paita, auttaa yleensä aika hyvin. Myös huuhteluaineen käyttö saattaa hiukan auttaa pesun yhteydessä, mutta kukapa uutta villapaitaa heti pesemään, koska villahan puhdistaa itse itseään jonkin verran esim. ulkona tuuletettaessa.