Onko teillä puutarhurin rukousta täksikesäksi?

Puutarhurin rukous:

Hyvä Jumala
anna armostasi sadetta joka päivä,
jos vain sopii,keskiyöstä kello kolmeen,
ja kuten tiedät,
hyvin hienoa ja lämmintä,
jotta se hyvin imeytyisi maahan.

Ja anna auringon paistaa koko päivän,
vaikka ei tietenkään liikaa,
eikäAstilben,Gentianan,Hostan,eikä Rhododentronin päälle.

Mutta varjele sateelta
Silene,Alysseum,Helianthemum;
laventeli ja muut,
jotka,kuten äärettömässä viisaudessasi tiedät,
pitävät kuivuudesta
ja joiden nimet voin kirjoittaa paperille,
jos niin tahdot.

Ja anna aina paljon kastetta
ja vähän tuulta,
runsaasti kastematoja,
mutta ei etanoita,
eikä lehtitäitä,eikä härmätauteja.

Kiitos.
kirjoittaja: ?

Avainsanat: rukous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.05.2011 - 18:47

eipä ole noin hienoa runoa tiedossani täksikesäksi.

tuon runon kirjoittaja alunperin:
Karel Capek

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2011 - 18:55

Olipa hieno puutarhurin rukous. On se hyvä, että muistamme kaiken kasvun antajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:01

Siinäpä kaikki oleellinen. Taitaa mennä täyttymättömien toiveiden tynnyriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:06

Kaikki tärkeä on vissiin ylhäällä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:09

Anna korkeimpi minulle terveyttä että jaksaisin maan kääntää ja muokata että siemeniä siihen voisin kylvää.
Hyvät siemenet että itää ja kasvattaa satoa, ensi talveksi jota syödä.
Vettä tuossa juhannuksen tuntumassa jotta kasvit lähtisivät hyvään vauhtiin, eikä mitään yö pakkasia.
Rikkaruohoja saa tulla runsaasti muuten ei kasva mikään muukaan. Toivoisi että jaksaisin tuon kovan kyykistelyn ja pyllistelyn pellolla ,silloin kun niitä kuokin ,harvennan ja perkaan.
Anna minulle hyviä herneenpalkoja siinä välillä jotta innostukseni säilyisi kasveja kohtaan.
Ettei varkaat ja rosvot vetäisi niitä liianaikaisin syksyllä juurineen ylös.
Elokuunalussa voisit useimmin vettä heittää, mutta lämmintä kanssa.Rupeaa juuressa sitten tapahtumaan.
Nostoaika kun koittaa ,anna minulle kovati voimaa ja terveyttä että saisin kellariin ja pakkaseen ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:40

Eiköhän noissa runoissa ole kaikki oleellinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:56

Siinähän se on kaikki tarpeellinen pyydetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.05.2011 - 07:54

Ei taida rukoilut auttaa, vappuna laitoin perunat maahan ja illalla sitten tulikin sitten taivaan täydeltä räntää. Tein kunnon suojauksen penkeille niin siellä ne mukulat ovat parhassa suojassa. Jussina jo syödäänkin sitten omaa perunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2011 - 07:57

Oishan se mukavaa, jos aurinko paistaisi koko päivän, mutta eilenkin satoi räntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2011 - 14:37

En harrasta puutarha-asioita niin suuressa määrin että rukoilla pitäisi. Ilmat ovat mitkä ovat eli ei auta nöyristely.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 15:20

Olipa hieno rukous. Minun rukoukseeni lisäisin vielä sen, että jos pitää sataa, niin ei kiitos kuitenkaan viikonloppuisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 18:07

Hieno oli rukous.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 19:12

puutarhureista en tiedä mutta yksi laiskemmanpuoleinen viljelijä rukoili ahkerasti

"hallaa joka kaiken viljan veis"

säästyis sadonkorjuun vaivoilta ja pääsis nostamaan kato- yms. korvauksia

(huono vitsi ja vähän varottava missä seurakunnassa sen kertoo)