Onko teidän kesämökkinne Huvikumpu vai Konnunsuo?

Veikkaanpa, että tänäkin kesänä aika monen sukuhuvilan lasikuistilla ja saunarannassa tukahdetut
tunteet kuohahtavat pintaan ja marttyyreitä löytyy joka lähtöön.Kesäpaikan työnjako pitäisi päivittää
joka vuosi.

Avainsanat: kesämökkitöiden päivitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 02.05.2011 - 08:03

Aiemmassa suhteessani olin iloinen kesämökin omistaja. Tykkäsin puuhastella pihalla ja katsoa miten luonto kiittää puurtajaa. Valitettavasti vuosien myötä minusta tuli enemmänkin kiinteistön hoitaja joka palkatta käytti vapaa-aikansa lastensa äidin kesäpaikan ylläpitoon, joka osallistui ylläpitoon ja kustannuksiin paistamalla itseään auringossa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille huvikumpu vai konnunsuon vastaajille. Kysymys tuli mieleeni kun pidämme itsestään selvänä, että tietokoneohjelmat, kännykät, auton vuosimallit, silmälasien vahvuudetja vaatekaapin sisältö päivitetään vuosittain. Vaikka kesämökin isäntä vielä viime kesänä jaksoi laskea laiturin veteen yksinkin, saattaa tänä kesänä jo pelkkä halkosylyksensaunaanvienti puristaa rintaa tai reväyttää selän.
Ja vaikka suvun kantaäiti keitti viime kesänä viinimarjamehut kaikkien lastensa huusholleihin on täysin mahdollista, etteivät emännän voimat enään riitä tänä kesänä edes yksien yllätysvieraiden kahvittamiseen.
Jos perheen huvikumpu ei enään tarjoa, iloa, lepoa ja virkistystäkenellekään, siitä on viisaampaa luopua ajoissa, ennekuin marttyyriasenteet ja perheriidat tuhoavat kaikki ne hyvät muistot, joita yhteisinä kesinä on kertynyt.
Tämä ei tietenkään tarkoita jokaista huvikumpua ja sen muuttumista konnunsuoksi,mutta
löytyy niitäkin tapauksia varmasti tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2011 - 13:05

En omista kesämökkiä, niitä voi vuokratakkin jos sattuu kaipaamaan. En ole vielä kaivannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 16:26

Ei ole kesämökkiä, onneksi.Se tästä nyt vielä puuttuisi.Toinen työleiri. Ei kiitos. Mieluummin laitan nekin rahat sivuun ja lähden minne milloinkin.Jos tarvitsen mökkiä( mikä olisi ihme) niin sitten vuokraan sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 17:37

Ei ole omaa kesämökkiä, tänä kesänäkin menemme vuokramökille omalla porukalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 17:46

Ei ole kesämökkiä, useana kesänä on ollut mielessä vuokrata mökki loma-ajaksi, mutta sitten muistuu mieleen lapsuuden Juhannukset naapurin mökillä. Silloin yleensä satoi vettä, itkat söivät, hella savutti..... tämän muistikuvan jälkeen yleensä mökin vuokraushaaveet painuvat unholaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 18:17

Meillä täällä voipi sanoa mökki ,maatila joka myös kesämökki. Siis ei tarvitse minnekkään täältä lähteä. Täällä huvikumpu, konnunsuo ja työleiri.Niinkuin hienosti asian ilmaisit.
Jos tuntee kuohahtaa saa kuohahtaa itselle, ei ole muita kun kissat ja ne ei paljoa osallistu,muuhun kun tärkeään hiiren pyyntiin.
Mieheni tekee omia juttuja. Minä omia askareita ,välillä yhdessä. Toinen toistaan auttaen ettei paikasta tulisi tuota konnunsuota.
Tekemistä piisaa enemmän kuin omiksi tarpeiksi. mutta nautintoakin antaa.Huvikumpuhan tämä on ja paratiisi. Ei auta tekemisiään laskea.
Moni ihailee maallemuuttoa tai mökin ostoa mutta sitten vähänaikaa asuttuaan, toteaa ei ole minun paikkani tämä työleiri.Siellä oletkin oman onnen seppä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 18:57

Huvi ja kumpu löytyvät mökkimaisemissa. Äsken muuten taivaalta ropisi mökkimaisemiin aikamoinen raekuuro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:12

En omista mäkkiäkään joten olkoot tuo Egyptin matkani huvikumpu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:41

Kyllä se taitaa olla orjatyömaan huvikumpu.
mutta .. mutta
Oma koti kullan kallis,
loma koti mullin mallin!

Voi nauttia molempien hyvistä- ja huonoistapuolista,
osaapahan arvostaa aina sitä toista tarpeen vaatiessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 20:00

Lähinnä kai tuo Konnunsuo. Tai vielä enemmän työsiirtola, jonne emme edes itse varmaankaan ensi kesänä ennätä, kun rakennamme omaa taloa järven rannalle. Mökin laitamme myöhemmin myyntiin, tarpeettomana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 22:12

Huvikumpu. Joskus oli jonkin sortin työleiri, kun raivasimme tontin. Nyt nautitaan olostamme, jotain pientä tekemistä toki tulee aina välillä, mutta ei mitään stressaavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2011 - 09:29

Meillä ei harrasteta väkivaltaa mutta ei ylenmääräsitä juhlimistakaan eli perisuoamlaista riehuntaa.
Vapaa-ajanasunnollamme elämme aivan yhtä rauhallisesti sovussa kuin kaikkialla muuallakin missä olemme ja liikumme.
Tekemistä siellä aina on, sopivassa määrin. Mitään työleiriä ei ole perustettu sillä vapaa-aikana täytyy rentoutua eikä väsyttää itseään näännyksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 15:16

Konnunsuota tuo muistuttaa. En ole vartijana siellä, vaan lähinnä talonnaisena joka tekee kaiken perjantaista sunnuntaihin johtajan levätessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 04:10

Meillä ei ole mökkiä, niin ei muistuta kumpaakaan.