Onko elokuva Viimeisellä rannalla tuttu?

On the Beach englanniksi. Mitä elokuva käsittelee?
kuva niistä maisemista; www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Tasmania

Lisätty: 07.05.2011 - 10:39

Samana päivä kun lähdin Tasseihin on julkistettu, tietämättäni;
teema.yle.fi/ohjelmat/juttua...a-rannalla

Avainsanat: viimeisellä rannalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 11:11

No eipä ole katsottuna, voisi olla mielenkiintoinen esitys. Aihe voi olla ajankohtainen, sanotaan hetkellä
millä hyvänsä. Onhan sitä uhattuna,että jos Obama Bin Laden tapetaan, niin on kätkettynä ydinpommi
ja se räjäytetään silloin. Uhka voi olla lähempänä kuin aavistammekaan.
Kuva kait käsittelee ydinsotaa ja kuinka ihmiset itsemurhaavat itsensä jo ennenkuin ydinsaaste
surmaa heidät. Tämän luin elokuvan esitteestä.

Kysyjän kommentti

Katsoo sitten 5.6 klo 18.00 YLE 1 TV;stä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 11:14

Kaunis ranta ja meri maisema. Mutta elovuvaa en ole katsonut.Kuva oli ihailtavan kaunis katsoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 12:10

Elokuva ei ole tuttu, mutta pohjautukoohan Nevil Shuten kirjaan "Viimeisellä rannalla"?, jos siihen pohjautuu, niin kirjan olen lukenut nuorena -60-luvulla ja koin kirjan järkyttävänä, ydintuhoahan se koskettaa. Monta kertaa olen etsinyt tuota kirjaa, olisi mielenkiintoista lukea se reilu 40 vuotta myöhemmin ja katsoa, miten se nyt vaikuttaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 15:14

Kaunis maisema elokuva minulle outo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 15:58

Nimi on tuttu ja väitän katsoneeni, mutta olikohan aiheena maailma ydinonnettomuuden jälkeen... muistaakseni -50 luvun lopulla tehty elokuva alunperin...kauan sitten olen katsonut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 16:39

En ole kuullut elokuvasta aikaisemmin, ehkä joskus sen katson.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 20:14

Muistaakseni 50-luvun elokuva, joka kertoo ydinsodasta ja tunnelmista siellä "viimeisellä rannalla" joka odottaa tuhon laskeutumista. Olen nähnyt tällaisen elokuvan joskus vuosikymmeniä sitten. Muistan katsoneeni sen äitini kanssa telkkarista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 14:10

En tunniusta elokuvaa. Enkä ruvennut hakemaan tietoa. Luotan Mariaanan vastaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 03:20

Ehkä olen, en ole ihan varma.