Kannattaako Nykin reissulla käydä Coney Islandilla?

Onko omakohtaisia kokemuksia?
Ilmeisesti helpoiten pääsee metrolla, mutta miten turvallista se on kun matkustaa yksin?

Avainsanat: coney island new york

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2011 - 08:18

Itse haluaisin nähdä kaiken katsottavan siis tämä kuuluu joukkoon tummaan...

Kysyjän kommentti

Ainakin sun asenne on sama kuin mulla :)
Tämä ongelma ratkesi kuitenkin sillä, että aika ei vain riittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2011 - 02:02

Ei ole tullut mieleenkään käydä siellä.
fi.wikipedia.org/wiki/Coney_Island Ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Eikä näytä www.youtube.com/watch?v=NoAG...ature=fvsr
Se on itsestä kiinni, millainen kulttuuri kiinnostaa. Turvallisuudesta en tiedä, mutta en menisi tuonne kyllä yksin yöllä.

Lisätty: 29.04.2011 - 02:11

Vuokraa vaikka fiktioleffa www.leffatykki.com/elokuva/w...he-soturit
Ehkä se riittää Coney Islandista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2011 - 07:58

Nykin reissulla ei ollut aikaa siellä pistäytyä.
mutta silmäilehän infosivuja:
www.coneyisland.com/tourism.shtml
www.coneyislandfunguide.com/
www.coneyislandhistory.org/

Lisätty: 29.04.2011 - 08:34

ja vielä facebookissakin:
www.facebook.com/coneyislandfun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2011 - 08:14

Tutustumiskohteiden loppupäässä, jos lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2011 - 08:15

Itse en menisi sinne, mutta seuraavat paikat kiinnostavat kyllä:

Vapaudenpatsas New York
Statue of Liberty on Ranskan Yhdysvalloille vuonna 1886 lahjoittama suuri patsas Yhdysvaltain vapaussodan satavuotisjuhlan kunniaksi. Patsas seisoo Liberty Islandin saarella New Yorkissa. Jalustoineen 93 metriä korkea vapaudenpatsas esittää Vapauden jumalatarta, jolla on kädessään itsenäisyysjulistuskirja ja vapauden soihtu. Patsaan jalustaan on rakennettu sittemmin museo ja saarelle pääsee lautalla. Itse patsas on rakennettu kuparista ja suurimmalta osaltaan teräksestä (125 tonnia) ja jalusta on valettu betonista. Valtavan patsaan pystytys oli aikoinaan hämmästyttävä suoritus. Patsas valmistettiin Ranskassa, ja tuotiin Pohjois-Amerikkaan osissa laivalla. Patsaan suunnitteluun osallistui muun muassa Eiffelin tornin suunnitellut Alexandre Gustave Eiffel. Patsasta on kunnostettu muutaman kerran ja nykyään patsaan soihtu on kullattu.

Empire State Building New York
Vuonna 1931 valmistunut Empire State Building on 370 korkea, ja se on tällä hetkellä USA:n toiseksi korkein rakennus Chicagossa sijaitsevan Sears Towerin jälkeen. Pilvenpiirtäjässä on 102 kerrosta, 73 hissiä ja 6500 ikkunaa. Empire State Building on esiintynyt yli sadassa elokuvassa. Rakennukseen ja sen näköalatasanteelle on jatkuva turistien jono. Hyvällä säällä rakennuksesta näkee jopa 125 kilometrin päähän. Empire State Buildingiin iskee noin 500 salamaa vuodessa.

sekä

Bronx-eläintarha New York
Kuuluisa Bronx Zoo sijaitsee Bronx Parkilla ja sisältää noin 4000 eläintä ympäri maapalloa, joten joukkoon mahtuu pienempien eläintarhojen tavanomaisen valikoiman lisäksi myös hyvinkin erikoisia otuksia. Eläintarhan tähän mennessä innovatiivisin projekti on Congo Gorilla Forest, metsä, joka jäljittelee afrikkalaista sademetsää ja toimii kotina 400 eläimelle ja 55 lajille. Metsässä asustaa myös 23 yksilöä sisältävä alankomaan gorillajoukko, joka on yksi tärkeimmistä ja lisääntymiskykyisistä gorillaryhmistä Pohjois-Amerikassa.

Muitakin löytyy, mutta aikaa täytyisi olla kuukausitolkulla ehtiäkseen edes vilkaista niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 03:12

Ilman muuta, jos mielesi sinne halajaa.