Se mikä tulee, niin se myös menee. Yksinhuoltaja perheen talous pitäisi saada kuntoon, onko ehdotuksia lisätienestistä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 30.04.2011 - 19:16

Olet varmasti jo joutunut laittamaan taloutesi tiukan kurinpidon alle. Oletko kokeillut kysellä lisähommia itsellesi, esim. siivoushommia tai mainosten jakoa.
Teetkö käsitöitä? Jos teet niin niitä myyntiin, ylimääräiset tavarat ja vaatteet kirppikselle myyntiin ym.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista ! Idalle tiedoksi, että kudoin viime syksynä 40 parit villasukkia. Osan sukista laitoin myyntiin ja loput meni ystäville lahjoiksi. Syksy, kun tulee, niin sitten taas alkaa puikot vinhumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 19:57

Tarkista mitkä ovat turhia ostoja, esim. tuleeko monia lehtiä ja puhelinlaskut koitat pistää pienemiksi..
Itse kauan sitten kun olin itse työtön ja mies joutui pakkolomalle, niin joutui laittamaan talouden uusiksi, kyllä tultiin toimeen ihan pienillä kotileikkauksilla..
Ja nyt kun kesä tulee niin marja ja syksymällä sienimetsään sieltä saa ihan hyvät saaliit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 20:40

Ensin vaihdoin kännykänliittymän halvempaan.Samoin tietokoneen nettiyhteys vaihtui edullisempaan. Lopetin aikakauslehtien tilaukset ja aloin käyttää kirjastoa.Talon vakuutukset (ja kaikki muutkin vakuutukset) tarkistettiin ja vaihdoin firmaa edullisempaan.Pelkästään vakuutuksista säästöä kertyi huimasti.Neuvottelin lainan maksusta pankin kanssa ja sain muutaman kuukauden aikaa maksella vain korkoja, saadakseni talouteni kohentumaan.

Kauppakäyntejä harvennettiin ja alettiin ostaa isompia eriä mm tarjouksista ja tehdä ruokaa itse/ pakastimeen osa.Töihin kotoa eväät.Kuppiloissa kahvittelu pannaan ja aloin leipoa itse.Teen myös sämpylöitä ja leipää itse; jauhot ovat edullisia.
Uuniruuat ovat riittoisia ja maukkaita...Kesällä puskista marjoja sekä sieniä metsistä yms. Pakastin on köyhän kaveri :)
Minulla asiat kohentui muutamassa kuukaudessa...Kierrätys kunniaan :)

Niin joo.Naapurin rouva rupesi puhelinmyyjäksi ja tienasi silläkin aika hyvin.Myi illat lehtiä päivätyön lisäksi.Itse en jaksanut moiseen enää hoitotyön lisäksi ruveta... Mutta selvisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 21:13

Älä ainakaan mene koukkuun, jos joku tarjoaa puhelinmyyntihommia. Eivät juuri maksa kunnon palkkaa. Käyttävät surutta työntekijöitään hyväkseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 23:23

Tarkista tuleeko turhia laskuja. Lopeta.Reiluja ruokia ja tavallisia. Käytä kasviksia tuoreita ja perunoita.
Älä ostaa mitään mitä siniulla on jo kotonasi.Tee lupaus, turhat ostot pois.Tee herkut itse.Tästä hyvä jatkaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 28.04.2011 - 07:38

Lähde mukaan työmarkkinoille. Tälläkin hetkellä on tarjolla paljon hyviä työpaikkoja joista ainakin voi yrittää saada entistä korkeampaa palkkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 11:45

Taloudellinen kurimus koettelee muitakin kuin vain yksinhuoltajia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 12:21

Kyllä sitä itsekukin saa taiteilla ,kuinka aina kuukausi saadaan putkeen. Ja jos tulee ylimääräisiä
lääke-, lääkäri-, ja muita sairaskuluja.
Minäkin olen eläkkeellä, vaikka koko ikäni olen ollut työelämässä jaa no jäin sairaseläkkeelle
kyllä 7 vuotta ennen kuin työura olisi päättynyt.
Minä olen lehtitilauksia lopettanut, onneksi lukuhalukin on kadonnut ja käyn kirjastossa usein,
lainaan sieltä vanhoja lehtiä.Sen olen huomannut, etä kaupassa ei pidä käydä joka päivä,
vaikka 30 metrin päässä on K-market.Tulee aina kerättyä jotain ylimääräistä mitä ei ole
ajatellutkaan. Olen innokas sähkönappuloiden hypelöijä, sammutan aina turhia valoja.
Mutta jää- ja pakastinkaappi ovat pakollisia virran kuluttajia, samoin onhan se pyykkikin pestävä.
Ei sitä muodin mukaan voi asusteitakaan ostaa, vaan on huokeampaa katsottava ja mitäpä sitä
enään kun ei käy paljon missään uutta tarvii.
Näin se on, että se Eurokin on pyöreä ja siten helposti pyörähtää vieraan kassaan.
Lisätienestiä en osaa neuvoa, varoittivat jo puhelinmyyjän töistä, Onko paikkakunnallasi
siivoustyötä esim. iltaisin. Vaikea on neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 14:17

Kannattaa laittaa pystyyn kunnon kirjanpito eli menot omalle sarakkeelleen ja tulot toiselle.
Jokaisella on turhia menoja ja jossain voi aina säästää. Periaate on se että menot tulojen mukaan.
On hyvä myös harrastaa jotain ,ja ilmaisia harrastuksia, tai ainakin halpoja ,löytyy kun etsii. Mitään lisätienestejä en osaa keksiä kun en tiedä missä asut ja mitä osaat.
Jos kirjasto on lähellä siellä kannattaa käydä lukemassa lehtiä, siinä säästää ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 22:41

Lisätienesteihin en osaa neuvoa, mutta tässä Tarkkamarkan linkki säästämiseen. Siellä on ihan hyviä juttuja. us1.campaign-archive1.com/?u...c78ebdeaeb

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 03:00

Tervehdys, laita kaikki ylimääräinen ja turha tavara kirppikselle myyntiin. Turhat ostot kokonaan pois.