jos handelsbankkenista on siirretty eilen aamulla rahaa sampon tilille nii eikö niitten tänään olisi pitänyt tulla perille ??

aina ennen on tullut ....

Lisätty: 27.04.2011 - 15:28

edelleenkin ne on aina ennen tullut yhdessä pankkipäivässä että turha mussuttaa siel mitää kahdesta

Lisätty: 27.04.2011 - 15:32

no niin eli tulivatkin joskus tässä iltapäivällä, klo 13.00 - 15. 30 aikaan nyt kun katsoin oli tullut, ne jotka sanoivat 2 pankkipäivää voi tunkea sen toisen päivän sinne minne aurinko ei paista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 13:13

Pankkipäivät ovat pankkien keksimä keino kartuttaa koroilla omaa pääomaansa. Ehkä kuittaavat sillä siirrosta aiheutuneita kuluja, tai ovat vain muuten ahneita. Jos mahdollista, niin tilisiirto suoraan saman pankin tilille, muuten kyllä viivästyy. Ennen saattoi postisiirrolla lähettää rahaa ympäri Suomea, mutta nyt ei sekään ole enää mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 12:58

Ei, 2 pankkipäivää ottaa aina kun siirretään pankista toiseen tai tililtä toiselle kun on eri tilinomistajat. Nythän reitti kulkee kaiken lisäksi "euroopan kautta" eli kaikki maksut välittyvät jonkin "maksukeskuksen" kautta vaikka tilit ovat Suomessa.

Lisätty: 28.04.2011 - 12:12

Ei kannata tässäkään asiassa muistella aikoja kun isoisä lampun osti eli tuo 2 arkipäivää on se takuu ja siinä ajassa kyllä rahat siirtyvät.
Eri pankkien välillä siirto näyttää toimivan eri tahtiin, Nordealla on usein ongelmia, en tiedä mistä johtuu. Monessa laskussa on useita vaihtoehtoisia pankkeja, ja niistä "viisaimman" yleensä valitsen eli se sama pankki kuin oma on se nopein. Sampo pankkia en käytä nykyisin.
Kaksi päivää ihmisen elämässä on lyhyt aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 14:53

Laki taitaa sallia vielä 2 pankkipäivää. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että siirtäessäni varoja pankista A pankkiin B, tilisiirto on toteutunut jo seuraavana päivänä. Vuonna 2012 tulee lakiin muutos, jolloin EU-alueella siirrot tapahtuvat 1 pankkipäivänä. www.nordea.fi/Henkil%C3%B6as...40342.html

Lisätty: 30.04.2011 - 22:00

"no niin eli tulivatkin joskus tässä iltapäivällä, klo 13.00 - 15. 30 aikaan nyt kun katsoin oli tullut, ne jotka sanoivat 2 pankkipäivää voi tunkea sen toisen päivän sinne minne aurinko ei paista "

Hyvä, että sait rahasi aiemmin kuin laki määrää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 15:14

Kaksi päivää kestää pankista toiseen rahojen kulkeminen...

Lisätty: 27.04.2011 - 16:09

Siis voi kestää 2 päivää ja ole iloinen, että sait nopeammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 15:35

omia sanojasi lainaten,

ihan turha mussuttaa siitä miten joskus ennen on asiat ollut,
yksi-kaksi pankkipäivää on yleinen käytäntö rahansiirrossa pankista toiseen (vaikka välillä toki tapahtuukin ripeämmin) eikä ne rupea varmaan sinunkaan kohdalla poikkeusta tekemään .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 17:23

Tili tuli, tili meni!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 17:38

Niin teki tili meni kuten pappa sanoi, mutta maanantaina saamme uutta tilia, toivottavasti eivät ole säännöt muuttuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 18:26

Joskus menee pari pankkipäivää.. ( arkipäiviä)
Itse myyn huutonetissä ja joskus raha on seuraavana päivänä, mutta riippuu tietenkin mihin aikaan maksaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 18:44

Tililleni laitettiin toisesta pankista kiirastorstaina aamulla rahaa. Raha olikin vasta eilen iltapäivällä tililläni, ihmeen kauan siihen meni. Olisiko pääsiäinen viivästyttänyt rahan kulkemista? Aiemmin on näkynyt heti seuraavana päivänä, vaikka on eri pankeista kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:03

Nykyään pitää palkka maksaa kahta päivää aiemmin jotta se ehtisi palkkapäiväksi tilille.Aiemmin riitti edellisenä päivänä ennen klo 10. Se on tätä tietokoneaikaa. Emme tiedä koska koneet ehtii lukea heille lähetetyt maksut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 11:46

Minun kokemuksella on pankista toiseen kestänyt pari työpäivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 15:04

Pari arkipäivää se eri pankkien välillä rahan liikkuminen vie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2011 - 19:01

Joskus voi mennä jopa se kaksikin päivää. Hyvä että sait kuitenkin rahasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 03:21

Minun tiedon ja käsityksen mukaan, eivät siirry päivässä. Kaksi päivää menee suorituksen kirjautumiseen. Pahimmassa tapauksessa kolmekin pankkipäivää. Mutta kahden päälle pelaisin.