Kuinka saisin ääneni kuuluvammaksi ?

Ääneni on mielestäni liian matala, eikä muut kuule puhettani, jos melua on edes vähän

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2011 - 08:15

Puhuminen ja sen myötä puheen tuottaminen kuuluu luonnollisena osana päivittäiseen elämään.
Harvoin niin arkista asiaa tulee edes ajatelleeksi yksityiskohtaisemmin. Mitä kehossa oikeastaan tapahtuu, kun ihminen tuottaa puhetta?

elokuutio.fi/puhe.html

Pheterapeutille vaan aikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2011 - 07:16

yksi vaihtoehto on mennä yleislääkärin vastaanotolle, hän kirjoittaa lähetteen puheterapeutille, jos katsoo sen aiheelliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 08:14

Käväisepä lääkärillä ja pyydä häntä selvittämään, ovatko äänehuulesi ja kurkunpää kunnossa. Myös puheterapiasta voisi olla apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 08:24

Änni taitaa olla kuitenkin pohjimmiltaan hyvä, mutta pilaantunee ulos tullessaan. Ei liene korjattavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 26.04.2011 - 08:49

Et mainitse mitään iästäsi tai sukupuolestasi joten analyysin teko anonyymille on perin vaikeaa. Mars lääkärille jos asia vaivaa, hän kertoo kyllä ammattilaisen mielipiteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 08:58

Puheterapiasta voisi olla hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 09:31

Keskustele jonkun viisaan kanssa.Itse olen oppinut kovaa puhumaan kun mummoni oli melkein kuuro. Käsi korvalla sanoi aina puhu kovempaa. Koita harjoitella tuota että kun alat puhumaan lisää silloin voluumia, Harjoitelulla se tulee. Mutta opetus ei ole turhaa.Joillain on hiljainen ääni.Sitä en osaa sanoa mistä johtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 11:14

Minä lahjoitan ääntäni, sukuni on iso äänistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 11:27

Jos mahdollista, hakeudu joogaryhmään opettelemaan joogahengitystä. Laulajat käyttävät tekniikkaa hyväksi, joten eiköhän se auta puheeseenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.04.2011 - 22:07

Huutamalla - itse harrastan laulamista ja sillä minä voimistan ääntäni. Laulan esim. itselleni liian korkeita ääniä, se vahvistaa äänentuottamiselimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2011 - 01:55

Huuda useammin, se vahvistaa keuhkoja.