Oliko Markunpäivän yönä pakkasta?

vanhankansan vihtahousut kertovat,että jos Markunpäivän yönä tai Markunpäivänä on pakkasta, jatkuu kylmä sää pitkälle kesään. ( 25.04 Markun nimipäivä )

Seinäjoella oli 6 aikaan aamulla -1C. toivottavasti ei pidä paikkaansa tuo edelläkerrottu ennuste.

Avainsanat: markunpäivä säätila sääennuste yöpakkanen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2011 - 08:49

Kävin 4 aikaan parvekkella, mittari oli tasan nolla, mutta palisanteri olet korkeammalla kartalla, joten on hyvinkin voinut olla, toissayönä oli 1 aste pakkasta meillä.Eilenhän nuo tyttäreni ennusti, että povataan
loppukesästä kovin kuumaa. Tiedä sitten. En oikein usko näihin ennustajiin, mutta voihan ne aina
joku kohdalleen osua kun moni ennustaa.
Kyllä kesällä saa lämmintä olla, mutta viimekesä oli sydäntautiselle vähän liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2011 - 08:37

Täällä oli klo 5 kun ylös nousin niin 2 lämpöastetta, eli ei yöpakkasta ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 08:54

Ei ollut pakkasta viimyönä Lappeenrannassa ja nyt mittari näyttää+14C,aurinko paistaa ja linnut laulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 09:12

Savonlinnassa myös aamulla lämpötila pari astetta plussan puolella ja nyt mittarissa+16, eli hyvältä näyttää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 09:19

eipä ole lämpötila käynnyt Hesassakaan koko yönä alle + 5 , eli ainkaan tuo yhkaus ei ole voimassa

ilmatieteenlaitos.fi/saa/Helsinki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 09:40

No nyt riemu alkaa, kun minusta viime yö oli aika lämmin, siinä 0 tuntumassa ,eikä vetet olleet jäässäOn aikaisemmin ollut pakljon kylmempää .Että kesä tulee ihan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 09:43

Eipä taida olla pakkasherra meilläkään käynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2011 - 10:47

Illalla nukkumaan käydessäni oli plussaa samoin herätessäni. Sitä en tiedä mitä on nukkuessani näyttänyt mittari, mutta ei vaikuttanut maa ainakaan siltä, että olisi ollut pakkasta.
Onneksi tuo Savonlinna on niin lähellä - heijastaa varmaan tähän meillekin sitten lämpöjään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 11:25

Ei ollut pakkasta yöllä, päinvastoin illalla ja yöllä oli vielä reilusti plussan puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 16:52

Yön kylmin hetki oli 2,3 astetta plussan puolella. Tarkka luku, koska eilen päivällä nollasin mittarin muistin. Tuskimpa enää hallayöt kiusaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 19:10

Taisi olla silloin plus miinus nolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 19:26

Ei ollut pakkasta yöllä..tällähetkellä +18,1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2011 - 08:51

Ei ollut pakkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 10:59

Ei ollut kyllä meidän leveysasteilla pakkasta yöllä.