pinta-alan laskeminen

laske sen alueen pinta-ala jota rajoittavat käyrät y=cos(x) ja y=sin(x) niiden kahden peräkkäisen leikkauspisteen välillä

oisko jotain vinkkejä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2011 - 23:16

Käyräthän leikkaavat x:n arvoilla 45 astetta (radiaaneina pi/4) ja 225 astetta. Koska käyrät ovat symmetriset x-akselin suhteen, riittää että laskee 'yläpuoliskon' ja kertoo tuloksen kahdella. Siis siitä vain integroimaan ensin sin(x)dx välillä 45-180 astetta, josta vähennetään integraali cos(x)dx välillä 45-90 astetta, ja kerrotaan tulos kahdella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2011 - 19:17

fi.wikipedia.org/wiki/Pinta-ala

Joitain yleisiä kaavoja kaksiulotteisten kappaleiden pinta-alan (A) määrittämiseen:

* Neliö tai muu suorakulmio: A = l · w (jossa l on pituus ja w on leveys); neliön tapauksessa l = w.
* Ympyrä: A = π · r2 (jossa r on säde)
* Kolmio: A = B · h / 2 (jossa B on kannan pituus ja h on korkeus). Kolmioiden pinta-alat voidaan laskea myös Heronin kaavalla \sqrt{s(s-a)(s-b)(s-c)}, jossa a, b ja c ovat kolmion sivujen pituudet ja s = (a + b + c)/2 eli puolet kolmion piiristä.

Joidenkin kolmiulotteisten kappaleiden pinta-alojen laskukaavoja:

* Pallo: A = 4·π·r2, missä r on pallon säde
* Sylinterin kokonaispinta-ala: A = 2 · π · r · (h + r), missä r on sylinterin pohjan säde ja h on sylinterin korkeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 19:53

l = v * T (delta) + m ^ 2 * k
----------------------------
^ 2 * p * t

Oheisella kaavalla Voi laskea, Mika maksimimatka kämpälle baarista laskettuna, jottei kuumaksi lämmitetty Nainen ehdi jäähtyä matkalla. Kaava olettaa, ettei kuljetukseen käytetä taksia JA Etta ilman suhteellinen kosteus noudattaa Rannikko-olosuhteita.

l = maksimi Matka baarista kämpälle (Tai muuhun vastaavaan tilaan)
v = kävelynopeusvakio (= 5 km / h Normaali-ihmisellä)
T (delta = lämpötilan muutos (= kuinka kuumaksi Nainen lämmitettiin suhteessa alkulämpöön)
m = lämmitettävä massa (= naisen Paino)
= Johtumis Pinta-ala (= Voi laskea naisen tilavuudesta JA painosta)
t = ulkoilman keskilämpötila p = promillemäärä (= kuinka kauniiksi Nainen on juotu)
k = kosminenvakio (= 4,71, JOS Kosmos laajenee ikuisesti. Muutoin 2.28)

Kiintoisia huomioita:

1) Mässan kasvaessa Matka pitenee, koska jäähtyminen vie kauemmin. Tosin vastaavasti myös lämmitysaika Voi pidentyä. Keskity siis Aina mahdollisimman painaviin naisiin.

2) Pinta-Alan kasvaessa Matka lyhenee. ETSI siis pyöreän muotoisia mimmejä. Valta pitkiä JA hoikkia, ellei kämppä Ole aivan naapurissa.

3) Johtamalla yhtälö tekijän T (delta) suhteen lupahakemukseen voidaan kätevästi laskea kuinka Kääntäjänä lämmitystä Nainen tarvitsee.

4) lisäämällä ylimääräinen Tekija Rmax (= rumuusfaktori), lupahakemukseen voidaan laskea tarvittava promillemäärä naisen kauniiksi juomiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 21:09

Oheisesta linkistä voisi jotakin neuvoa löytyä:

Lähteet:
www.math.jyu.fi/matyl/proped...x-104.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 21:39

Anonyymillä taitaa olla tentti matematiikasta tulossa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 21:57

x+y = x*y toteutuu z:n ja y:n arvolla 2.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 21.04.2011 - 07:43

Olisikohan nyt anonyymin syytä ottaa muutama tukiopetustunti matematiikassa. Napsusta voit saada oikean vastauksen - tai sitten jotain ihan muuta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 11:55

AutoCad antaa suoraan ja tarkkaan kun piirrat kuvion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2011 - 12:58

tuntuu kuin istuisi matikkatunnille, kun avaa napsun nykyisin, eihän siinä mitään laji kun laji.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2011 - 22:16

En kehtaa laskea kun en tee tuolla tiedolla mitään. Koulussa jo opetettiin ettei toisten tekemät tehtävät auta oppimaan.