Persut ovat ihmeissään hurjasti kasvaneen puoluetukensa kanssa. Nyt vinkkejä, miten heidän pitää tuo rahapotti käyttää!

Avainsanat: perusilla paljon rahaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 09:29

Rahanjako ei ole kellekeään ollut koskaan ongelma, ei ainakaan politiikoille. Eli eivätköhän selviä asiasta ilman neuvoja ja onnistu kahmimaan vielä tukia lisää sieltä sun täältä....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2011 - 08:37

Keput taas ovat 'kusessa' kutistuneen puoluetukensa kanssa, joutuvat ehkä myymään päämaja-tilansa Helsingissä ja jäämään vuokralaisiksi ....

löytyisiköhän tässä uusi yhteistyömahdollisuus persujen ja kepujen välille ?

Iltapäivälehdetkin saisivat makeita otsikoita :

Kiviniemi Soinin vuokralaisena !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 08:51

Kyllä nyt on vaikeat ajat, mites ois vaihto oliskos hyvä juttu Persujen ja Keskustan kanssa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 08:55

Valtioneuvosto on jo myöntänyt valtionavustukset puolueiden toimintaan. Puoluetukia jaettiin eduskuntapuolueille niiden kansanedustajien määrän suhteessa yhteensä 12 miljoonaa euroa.

Nyt suoritettu jako koskee alkuvuotta tammikuusta huhtikuun loppuun. Loppuvuotta koskeva jako tapahtuu myöhemmin, huhtikuun eduskuntavaalien jälkeen.

Puoluetuista 5,97 miljoonaa euroa on tarkoitettu puolueiden poliittisen toiminnan tukemiseen, mistä 12 prosenttia on käytettävä naisten poliittiseen toimintaan ja samansuuruinen osuus piirijärjestöjen toimintaan. Lisäksi 5,97 miljoonan euron osuus on tarkoitettu puolueiden tiedotustoiminnan ja viestinnän tukemiseen.

Ahvenanmaan osuus on yhteensä 60 000 euroa, josta puolet on tarkoitettu viestinnän tukemiseen Ahvenanmaan maakunnassa.

Puolueiden saama tuki jakautuu seuraavasti (suluissa vuoden 2007 vaaleissa saavutettu kansanedustajamäärä): Suomen Keskusta r.p. (51) 3 060 000, Kansallinen Kokoomus r.p. (50) 3 000 000, Suomen Sosialidemokraattinen Puolue r.p. (45) 2 700 000, Vasemmistoliitto r.p. (17) 1 020 000, Vihreä Liitto r.p. (15) 900 000, Svenska Folkpartiet i Finland r.p. (9) 540 000, Suomen Kristillisdemokraatit (KD) r.p. (7) 420 000 ja Perussuomalaiset r.p. (5) 300 000 euroa.

No ainakin tuo 300 000 euroa pitäisi nyt jakaa kansalaisten perusturvan käyttöön.....tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 14:24

No kyllä nyt persuille probleeman lykkäsi.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 15:05

Kyllä he itse sen rahanjakonsa osaavat tehdä, suomalaisia ihmisiä he ovat, osaahan muutkin puolueet rahansa järjestellä, en ymmärrä tuota virnutusta persuja kohtaan, nyt oli markkinarako tuollaiselle puolueelle, katsotaan asiat ensi ja sitten vasta hutkitaan, eivät he ainakaan huonommaksi saa tätä suomen taloutta, nousu tapahtuu jos on tullakseen. Enemmän nyt pitäisi kepulle ohjeita saada kun puoluetuki laski paljon ja heillä velkaa oli ennestäänkin miljoonia. En ole persujen kannattaja mutta yleensä ärsyynnyn turhan virnuttamisesta, suomessa on tuota kateutta paljon monella saralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 16:59

Tähän en voi vastata niinkuin haluaisin...Sanon kuitenkin senverran,että vaikka Soini itse olisi asiansa osaava mies, ei se riitä vielä puolueen menestymiseen.Ja vaikka Soinin kaltaisia heissä olisi kymmenen,ei riitä vielä sekään...Kumpa eivät lähtisi Ruotsinlaivalle porukalla miettimään, kuinka rahat käytetään...
Onneksi jokainen saa olla asioista Suomessa mitä mieltä haluaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 17:22

Eipä ne Soinin rahat taida meikäläisen eläkettä nostaa pykälää ylemmäksi. Kyllä se taitettu indeksi
puree ensivuonnakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 19:25

Reiät tukkoon vaan. Kyllä niitä löytyy. Jos ei löydy niin keksivät lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2011 - 14:45

Eihän tuo mikään probleemi liene, pään raapimista sen sijaan taitaa aiheutua saamatta jääneistä puoluetuista. Kepuhan eli jo muutenkin yli kylkiensä ja joutui turvautumaan hämäriin rahoihin, huolestuttaa miten nyt pärjäävät vielä pienemmällä budjetilla.