Katsoin koivun silmuista kessän tulon ja kerron teille että kokonaista 4viikkoa, sitten kesä tulee.Uskotko tuohon.

Aina olen luottanut koivuihin.Oma kokemus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2011 - 10:19

Mikä jottei,paljon mahdollista ja kun olet asiaa oikein tutkinut;elikkä kesä on meillä 16.5

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille . HYvälle näyttää. Ei vielä pääskyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2011 - 10:58

Empä taida uskoa että viälä sillon kesä tulis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 11:15

Toivotaan, että olet oikeassa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 11:51

Kesän eräs määritelmä "Terminen kesä katsotaan alkavaksi, kun vuorokauden keskilämpötila nousee pysyväisluontoisesti +10 asteen yläpuolelle, ja päättyväksi, kun se vastaavasti laskee saman rajan alle. Terminen kesä kestää Etelä-Suomessa neljä kuukautta, Pohjois-Lapissa vain kaksi."

Toivottavasti olet oikeassa, niin kesä on sitten ainakin kuukauden normaalia pidempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 11:55

Pikkuisen epäilyttää, mutta kun sinä kerran niin sanot, niin uskottavahan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 12:08

annat ainakin hyvää mieltä meille positiivisyydelläsi.
On kiva vastaanottaa hyviä uutisia ja odotella kyllä jos se ei just 16.5. maasto
sinivuokoissa ja kieloissa ole, niin ovat ne kuitenkin odotettavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 13:44

Epäilen kyllä (toivon), että se täällä etelässä alkaa jo 2:n viikon kuluttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 14:33

kuu kiurusta kesään, puolikuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen, pääskysestä ei päivääkään ...

kaikkia muita tuolla näkyikin paitsi pääskysiä kun kävin katselessa harmaahaikaroiden pesintäpuuhia tuolla rannan tuntumassa ..... eli ei siihen kesään enää niin pitkälti ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 15:10

Uskon, että Etelä-Suomessa on kesä neljän viikon päästä. Meillä täällä ehkä noin viisi viikkoa kesään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 15:57

Kuu koirankakasta kesään,
puoli kuuta pultsareista,
vappuväestä vähäsen,
pussikaljaporukoista ei päivääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 17:26

Kyllä uskon,kun aikanaan oli häämme 19.5-62 oli todella ihana kesäinen ilma...Kyllä on ollut vähän vuosia,että kevät ollut myöhässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 00:18

Tulin nyt myöhään illalla Noormarkusta..
Turussa kevät vasta alullaan, mutta siellä oli jo kevät..
Siinä istuttiin patiolla ja nautittiin auringosta t paitasillaan, lunta oli kyllä maassa mutta puissa ja pensaissa silmuja, mitä en kyllä ihan hevin Turussa ollut nähnyt... silmuja meinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 03:18

Uskon, ihanaa!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 12:23

Uskon, uskon ja mitä enemmän uskon sitä nopemmin se tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2011 - 21:26

Itse otan aina Matinpäivänä oksat maljakkoon. Nekin kertoivat että toukokuun puolivälissä tulee lehti puuhun - eli uskon minä. Tuo on pitänyt aina paikkansa. Äsken kävellessäni tuolla pihalla, havaitsin jo isojakin silmuja koivussa. Mutta menee vieltä tovi - ehtii västäräkkikin tulla ja ehkä myös pääskynenkin pyrähdellä ennen kuin puut viheriöi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:38

Kyllä uskon, kesä on hyvinkin lähellä, onneksi.