nopeasti kasvava kaali

Mikä olisi noeasti kasvav kaali? olisi tarkoitus sisällä siemenstä kasvattaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2011 - 06:44

Kyllä on kaalin kasvatus sisätiloissa hankalaa. Ostaisit vaan kaupasta tai kasvattaisit avomaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2011 - 17:51

Brassica oleracea var. alboglabra on pienikokoinen, sinappikaalia eli rucolaa muistuttava kasvi, gai larn, englanniksi Chinese kale tai Chinese broccoli, joka sopii salaatteihin ja wokkiruokiin. Nuorena, ennen kukkimista mutta nuppuasteella se keitetään tai höyrytetään kokonaisena. Isompana se on voimakkaamman makuinen, mutta varret on kuorittava ja paloiteltava. Kukat ovat valkoiset. Werle-Coxin sanakirjassa se esiintyy kiinalaisella nimellään gai larn ja suomalainen nimitys kiinalainen parsakaali mainitaan. Sen siemeniä saa meilläkin kaupasta ja niiden sanotaan itävän nopeasti. Eräiden ehkä vähemmän luotettavien lähteiden mukaan tämä olisi kiinaksi choy sum (eli choi sam tai mandariinikiinaksi cai xin), mutta Werle-Coxin sanakirjan mukaan choy sum olisi eräs Brassica campestris-muoto eli alempana mainitun mitsunan lähisukulainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 20:17

Enpä ikinä ole kasvattanut kaalia, joten en osaa sanokaan mikä kaalilaji se on nopeimmin kasvanut
joita suuhuni popsin. Olen kaalin ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2011 - 22:15

Taitaa ne kaalit kasvaa aikalailla samaan tahtiin. Laita eri lajikkeita kasvamaan, siinähän tuon näet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 22:41

Ensin ostat siemenen ,sitten taimenen ja sitten koko valmis kaali.Joten osta kaali kaupasta saat tosi nopeeta.Pääset heti maisteleen.Itse laitoin siemenenä kylvön lehtikaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 00:15

En ihan sisätiloissa kasvattaisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 03:14

Jeps, ei taida sisätiloissa onnistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 11:37

Taitaapi olla pukki kaalimaan vartijana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2011 - 07:26

En ole kaaleja kasvattanut, sillä kaalin ostaminen kaupasta on huomattavasti helpompaa. kuin itse kasvattaminen.