Nyt iski putki päälle!?

Mistä tulee tuo sanonta ja missä silloin ollaan kun ollaan putkessa?

Avainsanat: putki päällä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2011 - 21:46

Tulisikohan sanonta siitä, että joitakin asioita tapahtuu toistona eikä näytä loppua tulevan. Putkella on ikävä kaiku ryyppy-, ura- jne. Putki vie ja kysyy voimavaroja päästä ulos. Onhan niitä mukaviakin putkia, kuten voittoputki, josta ei haluakaan pois. Joskus taas jutut menee putkeen ja kokee jatkuvia onnistumisia joissakin asioissa, esim. oppii uusia juttuja, huomaa omat piilossa olleet kyvyt, voimavarat jne. Itse olen poistumassa jonkin sortin uraputkesta ja toivottavasti suhteellisen lyhyen ajan sisällä.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle sekä kaikille vastaajille. Arvoitukseksi jää mistä tuo sanonta on tullut. Mainittakoon tässä vielä ettei ao. kysyjällä ole minkäänlaista putkea päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2011 - 22:39

voittoputki, työputki, ryyppyputki jne.
mutta hiihtääkkin voi putkessa, ainakin Jämijärvellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 00:38

silloin on vaihtoehdot vähissä, vain yksi juttu mielessä ja yksi tie eteenpäin .... kuin olisi joutumut putkeen ... voi olla hetken hyvääkin mutta yleensä muuttuu aika pian tosi riesaksi ellei siitä putkesta löydä ulos ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 06:29

juu kyl noit putkkii on ja hyvä jos niihin kaikkiin ei joutuis , mut voittoputki ja onnenputki sopii kyl minul ... en niist niin pahoillain oiskaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 06:37

Alkoholista muodostuu ongelma jää putki päälle...

Voitto putki saattaa jäädä myös päälle esim. urheilussa, veikkauksessa ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 07:03

Silloin ihminen on jäänyt koukkuun johonkin asiaan tai tekemiseen. Ryyppyputkeen jääminen on jo paha ongelma. Voittoputki sen sijaan iloisempi asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 07:42

Nyt iski ikkunanpesu putki päälle,mutta putkesta ei tule pitkä,kun ei ole paljon ikkunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 08:00

Mulla alkoi puutarhaputki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 08:05

Putken päässä saattaa pilkistää valo! Putki kun iskee päälle niin sama tapahtuma toistuu useasti peräjälkeen. Olkoon sitten konjakin nauttiminen, onnenpotku tai joku muu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 08:40

Putken pää. Mikä mahtaa olla. Iski halu ,into .Mitä mahtaa tapahtua Idalle.Johonkin vetovoima vetää jää päälle.Voiton putki olisi se ihanin. Ilonputki on myös.Ilo putkessa Ida tyttöselle.Onko keväällä jotain tekemistä asian kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 10:05

Ehkä tästä: Vittu-sanan ainoat soveliaat käyttökerrat kautta maailmanhistorian:

"Kuka vittu laukaisi sen torpedon jo putkessa?" Kurskin kapteeni Gennadiy P. Liachin, 2000

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 11:13

Työputki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 13:20

Moni odottaa tai ainakin odotti joku aika sitten eläkeputkeen pääsemistä. en tiedä vieläkö ne
lait ovat voimassa. Puhuttiin aina pääsystä eläkeputkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 15.04.2011 - 14:31

Esim. imurin putkessahan on valtavasti imutehoa, eli vaikka olisit minkälainen pölypallo, et pysty estämään päätymistäsi pölypussiin. Joskus putkeen joutuminen on pahasta, joskus hyvästä: ryyppyputki vs. voittoputki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2011 - 14:48

Minä ainakin odotan sitä uraputkeen pääsemistä, mutta näillä näkymin en taida ehtiä. Lottoamalla toivoisi pääsevänsä voittoputkeen, koska urheiluvuodet ovat jo ohi. Ryyppyputkeen en halua. Sellaista olen nähnyt tarpeeksi. Mutta kun se putki iskee päälle, niin oli se sitten hyvää tai pahaa, niin sitä samaa jatkuu pitkään. Joku nokkela on keksinyt sanonnan, sinänsä ihan hyvän ja tilanteisiin sopivan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 08:20

Putkia riittää joka lähtöön. Itselläni alkoi 11 päivän lomapäiväputki ja hyvä niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 14:27

Mistähän lie tulee, mutta putkesta tulee joka tapauksessa kunnon ryyppyputki mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2011 - 22:13

Jotenkin tuli heti mieleeni, uraputki. Monelle on tärkeää luoda uraa ja pärjätä työmaailmassa.