Oletteko olleet luuntiheysmittauksessa, jossa tiheys mitataan kantapäästä?

Avainsanat: luuntiheysmittaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2011 - 09:10

Ikinä en ole ollut luuntiheysmittauksessa,mutta läskiä on mitattu uumaltani mittanauhalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2011 - 09:13

Enpä ole ennen kuullutkaan moisesta
mutta onkin Osteoporoosin tutkimista.

www.terveyskirjasto.fi/terve...i=reu00093

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 10:03

Olen ollut sekä, että. Makuulla ja kantapäämittauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 10:27

Olen jossakin ollut, DXA-mittauksessa,jossa mittaus kolmesta kohteesta.Ainakin lannerangasta ja reidestä/lonkasta ehkä samalla kantapäästäkin.

Lisätty: 07.04.2011 - 13:13

www.parempaaelamaa.fi/osteop...eysmittaus
Tästä annoin itseni ymmärtää,että kantapäästä/ranteesta mitattava on suuntaa antava ja lopullinen varmistus osteoporoosista tehdään DEXA-mittauksella??Itsellä DEXA-mittaus antoi diagnoosin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 12:08

En ole ollut, mutta tänään menen mammografiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 17:26

Olen ollut 3-4 vuotta sitten.Kävin selälleni petille ja kone meni yläpuolella joka kuvasi.Tuli vastaus .Selässä oli oikealla ruksi mikä näkyi selvästi. Sitten toisella puolella lonkassa ikäistään paremmat arvot ja toisellakin ylitse mitä raja oli.Kaikki oli siltäosin kunnossa. Huomiomatta kulumaa selkärangassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:04

En ole käynyt luuntiheysmittauksessa, toivottavasti en joutuisikaan. Äidilläni oli tod.näk. osteoporoosi, sillä hän sai todella helposti murtumia ja pariin kertaan hänen jalkansa meni poikki vanhoilla päivillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:22

Kyllä, vuosia sitten, kun nämä tulivat käyttöön, niin olin koekaniinina kantapäämittauksessa, hyvin tuloksin......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 18:48

Outo toimenpide minulle. Uskon tuollaisia mittauksia tehtävän, menihän aprillipäiväkin jo ohitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 20:38

En ole ollut tuollaisessa mittauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.04.2011 - 21:34

En ole koskaan ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2011 - 21:36

Ei ole luiden tiheyksiä mitattu millään systeemillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2011 - 08:58

Olen kuullut mittauksesta, mutta en ole ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 20:19

enpä ole ollut, ilmeisesti niissä kuitenkin jonkunverran tiheyttä löytyy kun olen lastoittamatta kasassa pysynyt