Mikä on Mömmönen eli latinaksi hyytelö de mömmö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 09:21

No sehän on Jari Piiraisen, Jari Räsäsen ja monen, monen muun herkku, joka väsättiin Hiihtoliiton koekeittiössä. Taisipa Esko Ahollakin olla lusikkansa sopassa, ainankin hän oli ruinaamassa jonkin sortin korvauksia, kun tekijänoikeuksista puitiin. ;)

Kysyjän kommentti

Karpaasit anovat kansalta anteeksipyyntöä: Älkää viitsikö enää piikitellä meitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 03:33

Ihan tuttu eläinhän tuo on.

Mömmönen (hyytelö de mömmö) on eläin, joita asuu afrikan savanneilla pinkeissä apinanlehtipuissa. Mömmösten elinikä on noin 10-50 vuotta ja ne syövät vain ruohoa ja lentoetanoita.

Mömmönen on hyvin harvinainen eläin, eivätkä useat ihmiset edes tiedä tätä lajia olevan olemassakaan. Mömmösten tavoista tiedetään varsin vähän, mutta näitä olentoja seuratessa huomaa, että ne ovat jaloistaan hyvin ketteriä ja ne välttävät kaikkia muita kaloja paitsi lahnoja. Oikeastaan muiden mömmösten lisäksi mömmönen voi risteytyä lahnan kanssa. Tästä syntyykin aivan uusi eläinlaji nimeltä hyytelölahna. Mömmönen munii 5-15 halkaisijaltaan vain 2 cm olevia munia kerran vuodessa, useimmiten joulukuussa. Poikasmömmöset ovat aluksi hyvin pieniä, mutta kasvavat nopeasti syödessään ruohoa ja hieman suurempina jo pieniä lentoetanoitakin.

Ulkonäyltään mömmönen muistuttaa hyytelökasaa jolla on lyhyet, tikkumaiset jalat. Mömmösiä on paljon eri värisiä, mutta yleisimmiten mömmöset ovat väriltään vaaleankeltaisia tai pinkkejä. Mömmöset ovat kuoriutuessaan munista vain

Mömmöset luetaan yleensä selkärangattomiin, mutta tosiasia on, että kuoriutuessaan poikasilla on jäätelötikku selkärankanaan. Kukaan ei tiedä, miten jäätelötikku on päätynyt mömmösen selkärangaksi, mutta tutkijat epäilevät sen johtuvan siitä, että afrikan savanneilla oli kerran suuri jäätelötikkutulva joka hukutti korkeimmat puutkin alleen. Muutaman vuoden ikäisenä mömmönen pudottaa "selkärankansa", toisinsanoen jäätelötikun, joita lentoetanat käyttävät ravintonaan aina niitä löytäessään.

Mömmöset ovat ehkä aivottomien näköisiä, mutta totta puhuen ne ovat erittäin viisaita. Jos satut törmäämään vihaisen näköiseen mömmöseen, sinun kannattaa joko juosta kovaa tai tuoda sille lentoetana ruoaksi. Mömmöset arvostavat paljon ruokalahjoja, joten jos annat lentoetanan, voit säästyä kotiin ehjänä.

Lähteet:
wapedia.mobi/fi/Wikipedia:Hu...%C3%B6#19.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 05:16

No kaikkia mömmöjä niitä onkin...piti itsekin tarkistaa tuo wikin linkki...mutta ei todellakaan ole enää aprillipäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 06:35

Mömmöinen monikossa ja mömmöjä ,mömmö.Itse pidän tuon sanonnan sellaisena sotkuna jota en tiedä, mitä aineita sinnä milloinkin sattuu olemaan .Papitiin uskotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 07:17

19. Mömmönen

Mömmönen (hyytelö de mömmö) on eläin, joita asuu afrikan savanneilla pinkeissä apinanlehtipuissa. Mömmösten elinikä on noin 10-50 vuotta ja ne syövät vain ruohoa ja lentoetanoita.

(Wikipedia: Huonot vitsit ja muu höpöhöpö)

wapedia.mobi/fi/Wikipedia:Hu...%B6p%C3%B6

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:05

Mömmö on mömmö ja kun niitä nauttii tulee hyytelömäinen olo,ei omakohtaien kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:06

Tästä tuleenyt tälläistä mömmöä, ei mitään kehuttavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:57

Mummon makoisa mommö maistuu meille monelle maanataista-maanataihin.
Mömmötellään mukana mammankin makupaloja.
Maiskis, maiskis, muorin mömmönen mämmi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2011 - 21:27

Minullepa tulee mieleeni mömmösestä ihan kotimainen tuhti tuote - aladoopi.