Mitäs tähän sanotte?

Sähköisku suihkussa tappoi Thaimaassa lomailleen ruotsalaispariskunnan.
www.hs.fi/tulosta/1135265134387

Lisätty: 04.04.2011 - 15:52

www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Hua%20Hin

Avainsanat: lomalle taikkulaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2011 - 15:52

no kyllä tuota maailmaa kiertäessä on välillä nähnyt sellaisia sähköviritelmiä ettei ihan meidän standardeja täyttäisi, kannattaa vähän katsoa mihin majoittuu ...

... kerran Kolumbiassa vaihdoin hotellia juuri tuosta syystä, näytti pahasti siltä että metalirunkoinen petini oli sähköistetty ...

Lisätty: 05.04.2011 - 11:13

osataan sitä tehdä 'siistiä' työtä muuallakin

valperi.blogspot.com/2008/08...pelit.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2011 - 16:15

Totta,kyllä kannattaa vilkaista ympärilleen enempi kuin kotona.
Trooppisella alueella on sähkövedot monasti "sinne päin"kallellaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 17:38

Onhan noita viritelmiä tosiaan nähty.
www.napsu.fi/user/4543/matka...akuvat/549 Tämä esittää gekkoa, mutta näkyy siinä vähän piuhojakin. Huone oli juuri kylppäri ja ihan maksetussa hotellissa. Ei ollut se kuva mitä etsin. Siinä olisi ollut voimavirtapylväs, katkennut ja narulla sidottu bambuvarsi, johdot alle kahden metrin korkeudella. Ties vaikka joskus löytäisin senkin kuvan...

Lisätty: 05.04.2011 - 04:21

Tuo Liisukan vastaus toi mieleeni taannoin nuoren miehen hengen vaatineen tapaturman, jonka aiheutti väärin asennettu kiuas.
Suomessakin sähkötarvikkeiden laatu on laskenut kuin lehmän häntä. Rikkoutuneet osat kyllä saa takuuseen uudet, mutta kuka maksaa asentajan palkan?
Esim. uuden myymälän n. sadasta valaisimesta oli parikymmentä rikki takuuaikana, eikä niitä niin vain vaihdeta toiminnassa ja hyllyjä täynnä olevassa myymälässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 18:38

Ikävä tapaus kaikenkaikkiaan, en ole tuonne ollut koskaan edes ajatellut matkustavani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 18:47

Huonosti kävi heille. Viime Kreikan reissulla en uskaltanut edes katsoa, kun miehet tekivät paidatta ja kypärättä kattohommia ja täysin suojaamattomia sähköjohtoja risteili pitkin poikin. Muutenkin oli ne sähköasennukset tehty sen näköisesti, että heikompi oli saada sähköiskun ihan vain katselemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:14

Voi hurja! Pelkään aina ulkomailla noita kaikkia sähköjuttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:26

Ei tarvitse mennä yhtä merta edemmäs kalaan: Varsova, Puola, 20 vuotta sitten roikkuivat sähkökaapelit ilman mitään turvatoimia kadulla ihmisten päiden tasolla. Joukossamme ollut sähkömies oli vähintäänkin tyrmistynyt moisesta menosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:26

Sähkö ja vesi yhdessä on tappava yhdistelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:35

Tuolla maisemissa tuskin on yhtään rakennusta, joka täyttäisi suomessa olevat sähköturvallisuus määräykset.
Oikein hirvittää esim. kreikkalaisten ja manjanamiesten puuhastelut sähkölaitteiden parissa. Berlusconilaisetkaan eivät niitä osaa rakentaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:39

Luin tuon jutun aamulla, sähkölaitteet ja niiden työ taitaapi olla huonommin rakennettuna...

Sähkö ja vesi huono yhditelmä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 21:35

Kyllä siinä henki kelposti lähtee .Oikein hyvä mälli .Se on niitä kamalampia ,mitä tiedän. Itse meinasin tuollaiseen sähkömälliin menehtyä ,siinä mukana myös vesi.Pelkäsin sähköä pitkän aikaa .Enkä tuota unoda koskaan. Tuli kokeiltua hiuksia,onko enään.Virtaus ja värinä meni koko kehon lävitse. Se voi sattua kelle vaan missä vaan.Tuosa huono tuuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 22:38

Ikävä juttu oli tuollainen hengemenetys nuorille ihmisille..Luin jo päivällä netistä jutun..
Sähkö ja vesi ovat tosi vaarallisia..on tappanut monta ihmishenkeä..
Onneksi Suomessa sähkötyöt tehdään kunnolla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 08:28

En ihmettele, kun olen Thaimaassa ollessa nähnyt ne sähköviritelmät...niitä ihmettelin alussa monta päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 11:28

Ikävä juttu. Kyllä tiedän Suomessakin ainakin yhden sellaisen sähkökuoleman.
Ja eihän siitä lie vuosikymmeniä vielä kun Ruotsissa oliskos hellintalaisjuhlissa kaste-
altaassa kastaja , että kastettava kuolivat.
Muistaakseni se oli näin. Toinen ainakin menehtyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 13:54

Matkustaessa voi sattua ihan nitä vain jopa täällä armaassa omassa maassammekin , jotenka sen joka ulkomaille lähtee on varauduttava kaikkeen mahdolliseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 15:15

Mitä Turkulaiset miehet sanovat suihkussa? - Tulingk mä, vai ongk tää hoitoainet? ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 18:00

Todella ikävä tapahtuma. Ulkomailla ollessa voi sattua aivan mitä tahansa, miksei myös kotimaassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 03:50

Hyvin ikävää, aivan järkyttävä tapaus.