Staako kaikkialla niikuin meilläkin.

Nyt lähtee lumet. Ainakin vähenee.Täällä sataa kanta-hämeessä ihan harmaana ,ropina katoon käy.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2011 - 08:13

Sumuisessa säässä astelin,
sateessa itseni mä kastelin.

Ei ollut yhtään mukavaa tää,
piti nopeasti kotiin viilettää.

Nyt istun napsun parissa,
kahvia kuumaa on kupissa.

Parempi on tämäkin hetki,
kuin äskeinen ulkoiluretki.

Kysyjän kommentti

Kiitos ihanasta runosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.04.2011 - 07:42

Huomenta sinulle ja tervetuloa uuteen keväiseen päivään.
Ilmeisesti on koko yön sataa tihuutellut, sillä eilisillan jälkeen on paljastunut taas pihasta lisää yksityiskohtia.
Katselin juuri kymmenen päivän sään - yöpakkasia koko viikon ajan, joten on aurinkoparalla duunia päivisin, kun hankisia sulattelee ja kukkasia herättelee.
Aurinkoista päivää toivotellen - sekä toivoen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 08:22

Huomenta sinnekin.

Kovin on arkinen, harmaa aamu.
Ikkunasta katson ulos, kuin haamu.
Vettä satanut koko yön,
ensin jotain vähäsen syön ja
lenkille tästä pakko on mennä.
Eihän ne kilot muuten lennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 08:50

nysse sataa reilusti vettä
ja sitä näyttää piisaavan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 09:06

Nyt sade pitää pikku tauon, mutta tuskin mitään liiemmälti sade meitä unohda ei..
Näinhän tämä kevät alkuun pääsee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 09:25

Täällä ollaan kyllä nyt sumun keskellä. Ei vielä kyllä sada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 10:22

SATAA,SATAA!Sateen ropina,ihana ääni,kun avasin oven ja otin lehden laatikosta.Pakko oli hetken kuunnella ja haistella sitä suloista ääntä!Havainto "keskeiseltä" paikalta Hgissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 10:26

Vettä tulee Savonlinnassakin ja lumet häviävät silmissä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2011 - 12:28

Johan tuossa aamulla seitsemän jälkeen kastuin likomäräksi. Saa vaatteita kuivatellakin lopun päivää. Siis sataa siitä päätellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 04.04.2011 - 14:25

Sataa, sataa ja sataa. Antaa tulla vaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 15:32

Staako, ihan uusi sana!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:03

Kyllä on satanut koko päivän ja aamulla töihin sateessa porskutellessa tuli mieleen tämä Lauri Viidan runo:
Räntäseula seudun päällä,
saappaan alla lotinaa.
Lantajuova järven jäällä;
Kesä tulee, ihanaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:42

Jep, ja loputkin lumet saavat kyytiä. Jo muutaman päivän ulkona on tuoksunut kevät. Ihanaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 21:06

Illan puolta jo Teille kaikille, minulla on päivä mennyt tuolla Jyväskylän kaskussairaalassa.mutta eipä
ainakaan mennessä eikä tullessa satanut. Sellaista niikuin savu-usvaa oli ilma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 23:01

Kaiken päivää on satanut..ja lumet sulaa silmissä kovaa vauhti...Sade sulattaa jäätkin pihasta..