Miten rusinat olisi paras säilyttää niin, että ne eivät homehdu, muovi- vai paperipussissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2011 - 10:34

meillä ne eivät ole koskaan päässeet homehtumaan, eivät kyllä säily kovin pitkään ihan muista syistä

kun pistää ne ihan ylähyllylle, saattavat säilyä jonkin aikaa ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2011 - 10:22

Itse pistän Tupperware purkkiin siellä säilyvät todella hyvin ja pitkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 11:30

Minulla ei rusinat koskaan ole homehtuneet. Aika veikeä kysymys.Onko ollut liian kosteaa tai mistä tuo ilmiö päässyt tulemaan?

Lisätty: 03.04.2011 - 11:39

Tuli mieleeni että meillä tuolee syödyksi niin nopeaan, että ei pääse paheneen. Älä säästele ota käyttöön nopeemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 12:10

Ei kannata säilytellä pitkään. Muovisessa astiassa tai pussissa pysyvät pehmeämpinä kuin paperipussissa. Paperipussissa hieman pidempi säilyvyysaika. En pitäisi avattua pakettia kuukautta kauempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 12:22

Kyllä minäkin laitan muovipurnukkaan ja vielä jääkaappiin .
Itse en syö rusinoita, mutta pikku vieraani syö niitä melellään ja pidän varalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 13:45

Tiivis purkki paras säilytyspaikka rusinoille.Eivät kuitenkaan säily siinäkään kovin pitkään, tai maku ainakin muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 20:17

Minä säilytän kauniissa peltipurkissa eikä ole homehtuneet koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2011 - 22:06

Itselläni ei ole koskaan homentunut, mutta tuolla hoonolla soomella selvitys säilytyksestä:
translate.google.fi/translat...torage.htm

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 23:37

Minä olen säilyttänyt kannellisessa muovirasiassa viileässä kaapissa..Eivät ole koskaan päässyt homehtumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 21:57

Ei ole koskaan ollut rusinoita niin kauan, että pääsisivät homehtumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 13:43

Ei ole rusinat päässeet homehtumaan, niitä ei niin paljoa kerralla osteta. Joulun tienoilla tulee kauppaani ihania, vaaleita rusinoita, myydään irtopainossa. Ovat niin hyviä että täytyy säännöstellen ostaa... muutoin niitä tulisi syötyä ihan liikaa kerralla.
Ei kuitenkaan kannata säilyttää kovin pitkään, kuivuvat ja maku muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 03:30

Eivät ole päässeet homehtumaan, säilytän kyllä pahvirasiassa jossa niitä ostan.