Lunta on paljon ja lisää tulee! Kuinka sulatat lumet vääristä paikoista? Lapiolla, tuhkalla...? Vai odotatko luonnonihmettä!

Avainsanat: lumi lumensulatus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2011 - 09:00

Kaikki katoaa aikanaan, kuten lumi. Mitä sitä sulattelemaan, kun se muutenkin häipyy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2011 - 08:40

Tällä hetkellä kadut ovat sulat, lukuunottamatta muutamaa jääplänttiä, joka on tallautunut katuun talven jäljiltä. Toisissa yhtiöissä talonmiehet pitävät jalkakäytävät hyvässä kunnossa ja sulaminen edistyy nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:21

Kaunis talvikeli, eilen illalla oli ihan lumimyrsky..
On tässä harkinnassa pitäistös Joululahjoja ostaa josko tuo Joulu pukkaa ennen kesää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:35

Ainoastaan parvekkeelta poistetaan lumet lapiolla,pihasta huolehtii huoltofirma ja hyvin oavtkin työnsä tehneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:43

lumet on ajoissa siirretty 'oikeisiin' paikkoihin ja luonto hoitaa loput ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:52

En ole havainnut että olis tupaan satanut. Kyllä kesä kuivaa minkä kasteleekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 10:14

Kyllä aurinko on sulattanut.Joskus kun lämmin ilma oikein, heittelen lapiolla hajalleen pälvien päälle.
Kyllä tuhkaakin olen kinoksiin ripotellut. Mutta tulee niin ruman näköistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 12:28

Aurinko sulattelee aikanaan. Tosin yhdestä paikasta on traktorilla siirretty suuria penkkoja pois, kun on pohjoisen puolella ja sulaminen ois muuten liian hidasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 12:48

Eipä ole lapiota, eikä tuhkaakaan, kun en tupakoikaan.
Joten Luojan luoma keltainen mollukka lupasi huolehtia sen homman puolestani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 12:59

Turhaa touhua siirrellä lunta tai sulatella,aikanaan häviää,se on vissi se!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 13:30

tuuli tuivertaa peltojen yli ja puhdistaa pihaa aika hyvin. tietysti kinokse jotka tulleet kolaamisesta ovat vielä jokusen viikon pystyssä.
olisi sitä tuhkaakin "ämpäri kaupalla" kun koko talven lämmitellyt puilla.
ehkäpä sitä sirottelen ( lue, äijä sirottelee ;) kasojen päälle, mutta muuten saa aurinko porottaa. hyvin paistaa koko päivän pihalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2011 - 16:49

Sulavat ihan varmasti ilman siirtelemistäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 21:41

Kyllä aurinko sulattaa aikanaan..Saatan joskus lapiolla heitellä pilvenpuoleta lunta aurinkoisiin suliin paikkoihin..kunhan alkaa tulemaan lämmintä..
Lunta vaan tuntuu tulevan lisää..vaikka alkaa kesäaika..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2011 - 23:34

Lapiolla niitä isoimpia on hoideltu . loput hoitaa aurinko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:41

Sepä se, lapiolla ne on luotava. Runsas luminen talvi on takana, ja kinokset ovat mitä kauneimmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 10:01

Eiköhän aurinko hoida lumen sulatuksen :)