Oletko pudottanut painoa liikunnalla vai ruokavaliolla?

Oliko painonpudotus pysyvää?

Avainsanat: liikunta painonpudotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2011 - 10:30

Jos haluan painosta pois, kiinnitän syömiseeni ja juomiseeni huomion. Tutkin tarkasti mitä otan pois. Yleensä pullat,makeat,kahvin ja pienennän ruoka annosten kokoa.Olen aina liikkunut. Saatan voimistella, vahvistaa lihaksia.Sillä lähtee.Ruokaa sitä oikeaa.

Kysyjän kommentti

Juuri kuntoutuksesta tulleena ja viisaita kuunnelleena : Säännöllinen järkevä syöminen lautasmallin avulla ja pikkasen liikuntaa nupiksi.Laihtuu ja pysyy terveenä :)
Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 13:45

Sekä että, uusi aloitettu, viime vuoden saldo 25 kiloa lähti ja 5 tuli takaisin, joten sama rumba uudestaan 6 kk ajan... ( Alli apuna)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 13:58

Olen nostanut painoa syömällä! Ei pal painot putoile?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 14:03

Jalka ollut parempana joten liikunnalla sekä ruokavaliolla on paino lähtenyt tippumaan. Nyt on 3 kg pudonnut. Tänään aloitin aamulla klo 5.00 tehopudotuksen elikä taistelen täällä Noro-virusta vastaan. Ei pysy, kuin vesi ja Samarin sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 14:32

Ennen oli rinta "rottingilla". Nyt on paino laskenut lähemmäs keskivartaloa, mutta ei pudonnut. Tässä painossa ei pysy ellei syö koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2011 - 14:51

Tuolla aiemmin jo kerroinkin jonkun toisen kysymykseen että hiilihydraalittomalla ruokavaliolla laihduin ihan mukavasti pienessä ajassa. Sen jälkeen söin ihan normaalisti, hieman tietysti katsoin mitä suuhuni laitoin. Makeat jätin silloin pois, eikä tuo paino ole siitä muuten vuosikymmeniin muuttunut, paitsi kun lopetin tupakoinnin. Tuli 18 kiloa ja nopeasti. Siitä on lähtenyt ihan itsestään nyt 10 kiloa kun aloitin uudelleen sauhuttelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 15:03

Jos pysyviä tuloksia halutaan, niin molempia tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 15:47

Vähähiilihydraattisella pudotin yli 20 kg. Jatkan edelleen, lisää ei ole tullut, ja hyvin saa syödä. Mieli on virkeä ja levollinen, yöt tulee nukuttua hyvin. Ainoa ongelma on vain se, että iho ei enää vanhemmiten kutistu, mutta sehän on ainoastaan esteettinen ongelma. Terveyden kanssa sillä tuskin lienee mitään tekemistä. Painoindeksini on nyt 27, eli lievää ylipainoa on vielä. Mutta mittanauhan mukaan vyötärö on lukemassa 84, ja sen pitäisi olla ihan OK ikäiselleni. Ja syön joka päivä kermaa, voita ja juustoja. Siis herkuttelua, jopa viiniäkin silloin tällöin. Viimeksi eilen. Syön hyvin, ja siksi laihdun (Lainaus: Montignac)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2011 - 15:49

Ruokavaliolla minä laihduin ja on pysyvää. 0-2 kg:n heilahteluja on ollut silloin tällöin suuntaan tai toiseen. Liikuntaa myös, mutta vähemmän. Sillä ei ole painolle ollut mitään merkitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 17:51

Liikunta on minulla janalla 0-10, siinä 2-3.
ruokavalio on tarkka ja nyt kuulin iloisen uutisen, että kesään mennessä
pitäisi koko Suomeen tulla leipää.jossa on hyvin pieni hiilihydraattimäärä.
Ohjelma oli ehkä Oulun korkeudelta.
Sitä kaipaan kovasti.
Minun liikunnallani ei ole painoon mitään merkitystä, mutta saanhan kerran päivässa
vähän ojennella raajoja kuin hämähäkki tai kissa venytellä.
Ruokavalio on keskihyylihydraatti, ei sa alemmaksi mennä, jälleen ne kovat kipulääkkeet
esteenä. Mutta kunhan nyt ei kovin nouse saavutus se on grammatkin päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 19:39

Kyllä siinä molempia tarvitaan,mutta tärkeää on ruoan laatu ja määrä mitä syö.Itse en laihduta mitenkään vaikka tarvis ois,olen vain liian rakastunut ruokaan vaikka en alvariiseen syökkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 21:49

En kummallakaan,mutta yhdistäisin yhdistelmällä liikunnasta ja ruokavaliosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 03:03

Pitkällisten kliinisten kokeiden jälkeen allekirjoittaneelle on kirkastunut yllättävä tosiseikka, jota konventionaalinen tiede ei ole vielä havainnut. Nimittäin: humalatila lisää painovoimaa. Tämän yllättävän ilmiön olemme omakohtaisesti kokeneet ja varmuuden saamiseksi yhä uudelleen ja uudelleen kokeen toistaneet. Tulos on ollut aina vääjäämättä sama.

Juotaessa viinaa se nousee päähän ja aiheuttaa humalan. Humala puolestaan kaareuttaa meitä ympäröivää aika-avaruusjatkumoa niin, että maapallon painovoimakenttään syntyy paikallinen poikkeama. Jaloillaan pysyminen vaikeutuu voimakkaassa humalassa ja kun tietty raja-arvo on ylitetty käy kahdella jalalla seisominen mahdottomaksi. Tällöin ihminen on pakotettu asettumaan nelinkontin jaksaakseen vastustaa kasvanutta gravitaatiota. On jopa havaittu tapauksia joissa uhri on joutunut makaamaan rähmällään lattialla pystymättä lainkaan liikkumaan. Paikallinen painovoima voi tällöin saavuttaa jopa 4-5 G:n arvon. Samoin jos uhri vahingossa laittaa päänsä vatsalaukun painopisteen alapuolelle, niin lisääntynyt painovoima vetää vatsan sisällön lattialle. Onhan selvää etteivät ihmisen kurkkulihakset pysty vastustamaan tällaista vetovoimaa.

Tämä ilmiö selittää myös sen, miksi isot matkustajakoneet laskeutuessaan kentälle tulevat perä alempana maahan. Tämä johtuu siitä, että koneen takaosassa matkustajat ovat koko lennon ajan kitanneet verovapaata viinaa, kun taas koneen nokassa oleva miehistö on vesiselvä. Näin aiheutuu painopisteen siirtymä ja koneen peräosan suhteellinen painonnousu. Huomattavaa on myös se, että humalaisen pilotin pudotessa koneineen kone nimenomaan syöksyy kohti maata nokka edellä.

HUOM: Viina ei sinällään tietenkään aiheuta painovoimanlisäystä, vaan pikemminkin päinvastoin. Jokainenhan lienee huomannut kuinka iloisen kevyesti viikonloppuviinat pystyy kantamaan ulos Alkosta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 18:37

Pari kertaa viikossa zumbaa, pitkiä lenkkejä 3-4 krt/viikko sekä terveellinen ruokavalio ja johan paino putoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:31

Liikunnalla, en usko ruoka-valio diagnooseihin.