Millainen on "Eläköön nykyaika"-teos ja missä se esitetään?

Avainsanat: esitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 20:22

Helsingin kauppatorilta se löytyy.

Ihme-nykytaidefestivaalin vuoden teos on Superflex-taiteilijaryhmän elokuva ja veistos Eläköön nykyaika. Teos esitetään Helsingin Kauppatorilla 23.3.-2.4.

Tanskalaisen Superflexin teos esittää Alvar Aallon piirtämää Stora Enson taloa. Elokuva esitetään isolla taululla niin, että alkuperäisen talon voi nähdä yhtä aikaa elokuvan rakennuksen kanssa.

Esitys kestää yhtäjaksoisesti 10 päivää ympäri vuorokauden. Kokonaiskesto nousee peräti 240 tuntiin.

Ihme-päivät järjestetään Helsingin Vanhassa ylioppilastalossa 1.-3. huhtikuuta. Ohjelmassa on työpajoja, luentoja, keskusteluja ja elokuvia

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 07:31

1. Eläköön nykyaika -tilataideteos Kauppatorilla 2. 4. asti. Taiteilijaryhmä Superflexin fiktioelokuva kestää 10 vuorokautta. Se näyttää, mitä Stora Enson talolle tapahtuisi, jos aika ja säätila voisivat vapaasti vaikuttaa rakennukseen. Teos on osa Ihme-nykytaidefestivaalia. Pohjoisesplanadi 7. Vapaa pääsy.

www.hs.fi/kulttuuri/artikkel...5264816918

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 08:32

Carles Chaplinin elokuva 1936, sitä varmaan saa jo DVDnä myös.
fi.wikipedia.org/wiki/Nykyai..._(elokuva)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 08:43

Tilataideteos Helsingissä, jossa lyhyt filminpätkäkin mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2011 - 12:05

Ei harmainta aavistustakaan koko asiasta, mutta edellä on tullut minullekin siitä selvyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 19:06

Eläköön nykyaika- tilataideteos Kauppatorilla, esillä 10 päivää.
se näytää Mitä Stora Enson talolle tapahtuisi jos aika ja sää saisi vaikutta vapaasti
rakennukseen.

Lähteet:
Pääkaupuki seutu uutiset.