Tulisitko toimeen 110e:lla viikossa?

Silminnäkijän köyhyys ohjelmassa naisten piti tulla tällä toimeen.Ohjelma oli tietysti Helsingistä,koska ainakin pohjoisessa tuolla elää yksinäinen "herroiksi" Asumismenot oli jo vähennetty.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 09:07

Pärjää hyvin viikon tuolla summalla.
Ei ollut hyvä ohjelma ,koska oli niin lyhyt aika.Pakastimessa varmasti "kokelailla" ruokaa .Vaatteita ym.
tuotteita kaapit täynnä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 09:07

Kyllä nyt täytyy myöntää että en tule..
mutta jos todella alkaisin kituuttaan niin ehkäpä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 09:11

Pärjäisin monta päivää...kaksikin viikkoa, mutta asun maalla missä ei ole juurikaan shoppailuhoukutuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 09:34

En tarkalleen tiedä pajonko ruokakauppaan menee viikossa,kun mieheni käy kaupassa,mutta itse käin viime lauantaina ja minulta meni 87,00 euroa,ostokseni sisälti myös pesuaineita ,että ei pelkkää ruokaa.Meillä on kahden hengen talous ja mielestäni syömme hyvin normaalia perusruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 09:53

Ei suinkaan se aivan mahdottomuus ole, jos tuo jää käytettäväksi muiden kiinteiden kustannusten jälkeen. Riippuen siitä kuinka monta henkeä on taloudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2011 - 10:36

Minähän eläisin tuolla jo rouviksi. Ruhtinaallinen summa, sillähän saisi jo särvintäkin leivän päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 10:37

Tulin 90-luvulla toimeen liki 5 vuotta ilman tuloja. Ennen kuin keksin ryhtyä yrittäjäksi Windows 95:n kanssa.????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 10:42

jos asumismenot on vähennetty.......
pitäisikö tuolla maksaa vielä mitä?
ruokakaupasta vielä jäisi ylikin rahaa. lehtiä en tilaa, muita hankintoja teen sen mukaan kun pakottava tarve tulee. vaate hajoo tms.
se pitää myöntää että vakuutuksiin ja sellaisiin ei riitä.
puhelinmaksut on alle kympin kuussa. hmm - vaikea sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 11:44

Minulla tulo 410 euroa sillä maksan kaiken, asumiset ,sähköt, kännyt ruuat.Olen tottunut tuohon.
Nyt kun vielä määrättiin kolestrooli lääke ja verenpainelääkitys. Sanoin lääkärille että laitahan halvat lääkkeet.Kolestroolilääke maksaa nyt 98kpl 2.40ePerustelin tietenkin miksi ei saa maksaa.Veren painelääke hiukan kalliimpi.Tuo on kuukausitulo.

Lisätty: 23.03.2011 - 11:54

Kehtaan kertoa minusta hyvä välillä valistaa ja tiedostaa kanssaihmisäkin. En tiedä kuulunko köyhän kastiin .Sitä en jouda miettimään.Mutta eihän Suomessa köyhiä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 13:52

Kyllä sillä kaikesta pihistäminen ja molemattoman pienillä tuloilla eläminen on minulle menneiden vuosien varrelta niin tuttua, että nykyisin tulen toimeen työpalkallani ruhtinaallisen hyvin, suorastaan äveriäästi. Saan maksettua sillä omat ja perheeni menot vaivatta ja vielä niidenkin jälkeen tuloistani jää runsaasti talteenpantavaa pahiojen päivien varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 16:49

Olen yksinäinen ihminen ja riippuu mitä sille viikolle sattuu osumaan ostoslistalle.
Jos on pesuaineet, talouspaperit ja kaapit perustyhjät, ei sillä sisäfiletta laitettaisi
kuin mainos ruoan päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 17:12

Ei kertakaikkiaan tulisi mitään muuta kuin kauhea nälkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 17:35

Ei riittäisi alkuunkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 20:22

Kyllä varmaan yhden viikon tuolla toimeen tulisi, mutta 440/kk tuottaisi jo vaikeuksia. Juuri ja juuri riittäisi vuokraan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 21:11

Ruokakauppaan tuon summan saisi viikossa riittämään, mutta jos jonkun pienehkön laskun vielä maksaisi, niin sitten tulisi nälkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:54

Medän perheessä tuo menee jo neljässä päivässä ruokaan. Itse pärjäisin tuolla summalla loistavasti, mutta suuressa perheessä on nälkäisiä suita liikaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2011 - 16:22

Pakko tulla pienemmällä summalla toimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 03:43

Jos yksin olisin, niin ilman muuta pärjäisin. Aivan herroiksi en kuitenkaan summalla eläisi.

Avauksen tehneelle tiedotan, että pohjoisessa on kaikki paljon kalliimpaa mitä etelässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 14:49

Riippuu siitä montako henkilöä taloudessa on ja mitä kuluja tuossa ei oteta lukuun. Sen sijaan on täysin puppua että pohjoisessa on kaikki kaliimpaa kuni etelässä... ajatteleepa vaikka asumisen hintaa, puhumattakaan muusta.Kertokaa nyt ihmeessä niitä pohjoisen hintoja, ei vaan mene jakeluun tuo väittämä!
Helsingissä maksaa vuokra-asunto, yksiö, 600-700 e nykyään. Toki jos on pienituloinen saa kaupungin vuokra-asunnon ja vuokratukea mutta omalla kustannuksella elävien asumiskulut ovat korkeat. Omistusasunto on täällä ainoa mahdollinen eli järkevä asumismuoto.
Ei sisäfile ole pakollinen ostos.