Oletko aikeissa vaihtaa sukunimeäsi?NYT sen voi tehdä sähköisesti...helppoa ja kätevää vai mitä?

Lisätty: 21.03.2011 - 11:23

www.tietoviikko.fi/kaikki_uu...596520.ece

Avainsanat: sähköinen sukunimenvaihto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2011 - 12:27

En todellakaan aio vaihtaa, tyttönimi on ollut lapsesta asti joten tuo on piilossa nykyään..
Mieheltäni avioliittoon mennessä tuli tämä sukunimi joten pysykööt mulla...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2011 - 11:26

En aio hyvää nimeä mulkata!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.03.2011 - 12:29

Olen monesti suunnitellut kysyä suvultani saisinko ottaa kastenimeni takaisin.
Erään ihmisen vaatimuksesta se minulta ja sisareltani poistettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 12:34

En, sillä olen samaa mieltä kuin jumppis: turha hyvää nimeä on mulkata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 12:46

En vaihda omaa sukunimeäni mihinkään,minulla on kaksi sukunimeä,oma ja mieheni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 13:57

Kas kummaa, empä ole ajatellut tehdä sitä. voi sitä paperisotaa, mkä siitä alkaisi.
Selitellä sitten vielä kaiken lisäksi tutuille ja kyläläisille miksikäs se nyt piti vaihtaa.
Pysyn siinä vanhassa "liitossa" edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 16:07

Muuttuu vasta seuraavan avioliiton myötä. Kosijoita ei tällä haavaa näköpiirissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 16:57

En ole ajatellut koskaan. Mutta hyvä asia monelle. Kaikki tulee sähköpostin kautta .Aikamoinen helpotus joillekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 17:01

Mielessä on kyllä käynyt, muttei ole tuo mies kosinut : ) ...Pitänen siis entisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 19:01

Tyttönimeni olen ottanut takaisin ja tästä se ei muuksi muutu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 19:57

En vaihda! Vanha on parempi kuin pussillinen uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2011 - 20:18

Vaihdoin vuonna -90 eikä se ollut silloinkaan vaikeaa. Ilmoitus kirkkoherran virastoon ja nimi vaihtui sillä sekunnilla. Ei paperisotaa eikä mitään maksuja. Oli helppo kuin heinän teko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 03:17

Kätevää ja vaivatonta.