Annatko kissallesi jotain vitamiini valmistetta näin karvanlähtöaikana?

Jos annat,niin miten siinä onnistut.Kissan omistajat tietää miten vaikeata näille on lääkettä antaa.

Avainsanat: vitamiinit karvanlähtö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2011 - 11:12

Jos saat syömään kalanmaksa öljyä niin ok, minun kissa ottaa muutenkin mielellään sitä teelusikallisen...

Mutta en usko että vaikka ei antaisikaan jos vaan syö monipuolisesti ruokaa.. niin tuo hoituu sillä...

Lisätty: 21.03.2011 - 11:14

kokeile ensin pikkutilkkaan ruokaa sekoitettuna..
ja itse käytän matolääkkeenä tuota tahnaa, itse en halua hengestäni päästä pillerin vuoksi...
suttaan molemmat etutassut sen kanssa, olen havainnut parhaimmaksi keinoksi, kissa kun ei voi sietää että on likainen joten nuolee pois...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2011 - 11:46

Muistan kuinka oli eritt.vaikeata öljyn syottäminen,mielellään olis ruokaan sekaan oliiviöljyä lorauttanut,mutta niiden hajuaistit...peitti vaan kaikki yritykset.
Tuli just mieleen,oli kekkerit ja olin unohtanut kulhon tonnikalasalaattin jämiä odottamaan tiskausta ja heräsin aamulla kolinaan kun härra nuoli kulhoa salaattiottimet kolisten ja kaulan alusta tahmeana öljystä;
muuten vois toimia säilyketonnikalan kanssa jokin "lääkkeenomainen".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 11:48

Olen luopunut toivosta - kissamme eivät suostu syömään minkään valtakunnan vitamiineja. Toisaalta, eikös eläin ole niin fiksu, että söisi jos sillä olisi puutetta. Ystäväni kissoilla on komeat ja kiiltävät turkit, arveltiin tämän johtuvan ruokavaliosta. Marssin oitis eläinkauppaan ostamaan omilleni myös kunnon kuivamuonaa ja turkit ovat pysyneet hyvässä kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 13:59

Minulla jos olisi kissa, kokeilisin D vitamiiniä. Itselleni on niin hyvät kokemukset, että vot pojat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 17:03

En vitamiinitaplettia ole nyt antanutkaan. Yksi ottaa sitä mielellään. Mutta2 muuta ei.Matolääkettä täytyy antaa kaikille se on pilleri ja siitä täytyy antaa 2 ja pienempikokoisille 1.5 taplettia Katon otolisen paikan esim kun istuu ikkunalaudalla.Laitan öljyä taplettiin toisella avaan suuta toisella työnnän pillerin pitkälle kurkkuun. Tuen että ei pääse kissa mihinkään.Siinä sitä iloa kun kolmelle antaa.Puolikkaat kaikkein hankalampia.Ne ei syö mitään ruokaan piilotettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 19:56

Sanotaanhan: "Ei ole kissaa karvoihin katsomista"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 08:47

En anna mitään lääkettä.Vaan kyllä karvan lähtö menee aikojaan.Annamme kuiva muonaa ja väliilä kissan purkki ruokaa. Niissä on riittäväsi turkille vitamiineja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 08:52

käytän karvanlähtö aikaan furminatoria eli karstaa,mutta kissa onkin perski jota myös pestään kerran kuussa.