Mun kaverilla on suunnitelma et se menee kesäl New yorkii ilman vanhempien lupaa ja se on 15 vuotias. Onkse mahollista??

se tekee sillee et se soittaa sinne matkapalveluu ja sit se esittää vanhempaa ja sanoo niille et vanhemmat eivät voi saattaa, koska heillä on kiireisiä töitä.

Lisätty: 19.03.2011 - 19:22

.??

Lisätty: 19.03.2011 - 19:35

passi sil on aina mukana , jopa ulkona ku oon senkaa. mut sehä ois mahollista, jos se vaa tekee vale kirjallisen lupalapun ja sit ostaa lentolipun ja lähtee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 19:06

Fiinairin sivuilla selkeät säännöt:
www.finnair.fi/finnaircom/wp...one/fi_FI#

sekä lisää nuoret com sivuilta:
Alaikäinen voi matkustaa itsenäisesti ulkomaille. Lentoyhtiöillä ja matkanjärjestäjillä on omat ehtonsa matkustukseen. Yleisin ehto on, että alaikäinen voi matkustaa ulkomaille huoltajan kirjallisella luvalla ja että alaikäisellä on saattaja lentokentällä ja vastaanottaja kohteessa. Matkakohteestakin riippuu, millaisia lupia matkustamiseen tarvitaan. Ehdot selviävät matkaa ostettaessa matkatoimistossa. Jos luvat ovat kunnossa, nuori pääsee matkaan ja matkakohteessa lentokenttävirkailijat saattavat nuoren passintarkastukseen ja vastaanottajan luokse.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 19:11

Epäilen, että ei tule onnistumaan nykyisten säännösten puitteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 19:12

Voi voi ei tule onnistumaan--

Mites tuo meinaa saada passin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 19:30

Sitä minäkin ihmettelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 21:16

Tietääkös se kaveri mitä lippu NYn maksaa?Onko sillä kaverilla passi aina skeittailemassakin mukana,miksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 21:41

Voi hyvänen aika. Kyllä on lapsellisia ajatuksia. Ei noin nuori pääse millään omin nokkinensa ja väärennetyllä passilla. Poliisiasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.03.2011 - 22:32

Ilman vanhempien lupaa ei alaikäinen pääse ulkomaille. Mitä ajatteleekaan tämä alaikäinen kun karkaa tuollalailla vanhemmiltaan. Eikö olisi järkevämpää sanoa asiasta suoraan vanhemmille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 13:19

Nii-i. Lipun maksamiset ja kaikki. Huhhuh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 13:00

älyvapaata tosiaan.
mitä hittoa se siellä nykissä tekee?
ei taida kuule onnistua toi koneeseen meno tosta vaan. kyllä suomessa tarkastetaan kaikki asiat sen verran hyvin ja ovat tosi epäluulosia - varsinkin siellä toisessa päässä.
odottaispa ny täysi-ikäisyyteen ja menis sitten vasta.

puhu sille kaverille järkeä - tai jos tää oli sun yritys saada selville omat mahikset sinne ny´hyn ni ota neuvoista vaarin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 09:30

Ei kyllä onnistu alaikäiseltä. Miksi ylipäätään pitäisi alaikäisen yksin sinne mennä, sitä en ymmärrä? NY on valtaisa kaupunki... ja USAhan on tosi tarkat maahanpääsyvaatimusket, täytyy perillä täyttää maahantulokaavakkeet jne. ja jää helposit kiinni, maahantulo evätään jne.
Taidat olla itse se "kaveri"??
Nuoria katoaa jo ihan tarpeeksi jäljettömiin....