Mikä on äidin vastuu vieraan miehen kanssa tekemään lapseen. . Lisätty: 16.03.2011 - 10:19

Jos ottaa verikokeen lapselta ja koe osoittaa ettei lapsen veriryhmä sovi isän veriryhmän kanssa eikä myöskään sovi äidin veriryhmän kanssa. Eikö tämä ole selvä asia. Tämähän todistaa että isä on joku muu

Lisätty: 19.03.2011 - 21:40

On se kumma juttu että nainen voi kieltäytyä verikokeesta vedoten mihin vain ja piilottamalla tietoa vieraasta miehestä jonka kanssa on tehnyt lapsen ja samalla pettänyt omaa miestään.
Naista tässä suojellaan verukkeena sanomalla että tässä ajatellaan lapsen parasta. Mitä petetylle miehelle jää muuta kuin maksumies ja jos on jotain jaettavaa petetyn miehen kuoltua, niin vieraalle lapselle pitää jättää omaisuus. Voihan olla että pettäjä mies on vaikka kuinka varakas. Minusta Ruotsissa laki on oikeuden mukaisempi koska voit milloin vain oikeusteitse hakea naisen verikokeeseen jos epäilet naisen syyllistyyneen petokseen. Kyllä naisenkin pitää ottaa vastuu omasta elämästä tai sitten holhoukseen jollei pystyy ottamaan vastuuta omista teoistaan, eikä luistaa tekemällä vääryyttä toista osapuolta kohtaan.

Avainsanat: jos ottaa verikokeen .....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 21:36

Isyyden toteaminen avioliiton perusteella.

Aviomies on lapsen isä, kun lapsi on syntynyt avioliiton aikana. Jos avioliitto on purkautunut ennen lapsen syntymää, on aviomies lapsen isä, kun lapsi on syntynyt sellaiseen aikaan avioliiton purkautumisen jälkeen, että lapsi on voinut tulla siitetyksi avioliiton aikana. Jos äiti on ennen lapsen syntymää mennyt uuteen avioliittoon, on kuitenkin jälkimmäinen aviomies lapsen isä.

www.finlex.fi/fi/laki/alkup/...5/19750700

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.03.2011 - 22:12

Äidin vastuu vieraan miehen kanssa tekemään lapseen?
Muistan kysymyksen ja nyt taidan tajuta vasta mitä kyselet. Äidillä on aina vastuu lapsestaan, on se sitten isännän tai postiljoonin. Jos tykkää tekotavasta, silloin on myös tykättä lapsistakin.